söndag 25 januari 2009

Frukost framför Nyhetsmorgon

Dagens frukost - smoothie och macka! Jag har inte rört mig många millimeter sen igår. Har bara flyttat mig mellan soffan och sängen, och köket också såklart. Igår efter maten såg jag "En andra chans" med Nicholas Cage. En halvbra film men det var lite lustigt för tjejen som han spelar mot var ganska lik mig. Inte till utseendet men till sättet. Den rollen hon hade i deras förhållande kände jag verkligen igen mig i. Så det var lite kul. Jag somnade runt ett, efter att ha tagit en panodil för jag hade ont i huvudet och nu känner jag också av det. Ska bara plugga, tvätta och ev träna aerobics idag så det blir lugna gatan. Jag fick frågan igår om jag känner mig ensam när jag är hemma själv en hel kväll och kunde inte riktigt svara på det. På ett sätt gör jag ju inte det eftersom jag alltid kan ta upp telefonen och ringa nån, men jag kanske mer och mer går mot att jag hoppas att det bara ska ringa på dörren.. Jag har verkligen förändrats när det gäller "göra saker hela tiden" och att vara den som planerar in saker åt andra och håller på. Nu låter jag dagarna bara gå på ett helt annat sätt och då blir man ju själv/ensam mer ofta. Jag älskar sällskap, spontana besök och att kunna umgås med andra utan att riktigt behöva göra nånting speciellt. Det är ju vänskap för mig. Men jag tror jag behöver stunder för mig själv för att mina tankar på nåt sätt ska få lite ro. Mycket som cirkulerar i mott huvud och igår njöt jag verkligen av en god middag och tystnaden här hemma... Men, nu ska jag nog ta och ringa ett samtal och prata av mig lite!

Inga kommentarer: