måndag 9 april 2012

Härliga minnen från den här påsken...
Höga kusten på Långfredagen med mamma, Per, Malin och Freddie!
Vi gick drygt en mil i rolig, blandad terräng med snö, is, sten, klippor och rötter.
Freddie fångade sina favoritbrudar på en snygg bild :)
Minst sagt lycklig hund <3
Lunchrestaurangen vi hittade var nog bergets bästa!
Sverige har sina fina sidor!
Vid den här stranden finns det små fina stugor som man kan övernatta i eller så kan man tälta vid vattenbrynet och börja dagen med ett morgondopp i havet!
Vi gick igenom Slåtterdalsskrevan. Här spelades delar av Ronja Rövardotter in så man känner igen djävulsgapet :) och det är även min fars barndomstrakter. Måste tillbaka snart för det var otroligt vackert!
Ser ut som en annan är ute på expedition..minus cityglajjerna då, haha
blev sugen att testa isklättring men hade inte så mycket till hacka att fästa med :)
Middagen tillagades på stranden, inte heller fel.
Casper premiärbadade men jag, Freddie och Malin körde lite träning på stranden istället i form av hopp över bäcken, utfall, stafett med stock, upphopp och armhävningar mot sten. Rastlösa klubben, ja :)
Jag och mamma <3

Tackar min familj för en härlig dag och alla härliga skratt, man hinner prata ganska mycket när man går i sex timmar :) Får ni chansen att åka norrut till Höga Kusten så ska ni verkligen inte missa att vandra här. Jag kommer åka tillbaka redan i sommar, då blir det bad :)

Inga kommentarer: