måndag 22 september 2008

GRATTIS Italiano!

Jag och Gino med en varsin kopp grönt te på "Habibi café" i Westwood! Idag fyller min Gino 24 år! Pratade precis med pysselbrudarna där borta i L.A. som förberedde för fullt inför hans födelsedag. Jag är säker på att han blir uppvaktad ordentligt! Jag minns så väl första gången jag och Frida träffade Gino. Vi såg honom först på skolan och tyckte han var snygg, men eftersom vi inte tänkte umgås med svenskar i USA så brydde vi oss inte om att vara trevliga eller prata med honom. Men sen mötte vi honom på Venice Beach samma eftermiddag och tyckte lite synd om honom eftersom han gick runt själv. Och sen svor vi över att han var så jäkla trevlig och rolig. Fan, nu hade vi en svensk kompis, precis som vi inte ville. Men sen hängde jag och Gino varje dag den första terminen, både på skolan och hemma, och han blev en av mina bästa kompisar! Vi har gjort så mycket tok tillsammans och jag har så många minnen att jag inte kan välja ut ett som är bäst. Men om jag ska nämna något så är det våra strandpromenader med djupa snack och sen alla tekvällar.... och självklart alla utekvällar i Hollywood!
Gino är för det mesta hysteriskt rolig och galen med fina utbrott på det mesta emellanåt. Men en hungrig och trött Gino är inte rolig. Inte heller en Gino i trafiken. Hans bil heter "Jesus" och jag hoppas verkligen den lever upp till sitt namn och skyddar alla som åker i den med tanke på hur Gino kör...som den italienare han är! Ett minne från första tiden med Jesus är när Gino inte får igång den och startar världens räddningsauktion med Jack & co: och efter en stund säger Jack: - Are you sure you have enough gas? Ehhh.... jag får ett sms av Gino efteråt: "sen när behöver man bensin i bilen?" HAHA! GRATTIS min vän, du är BÄST! Puss!

Inga kommentarer: