onsdag 6 januari 2010

Vackra vinter!


Hit längtar jag! 
Just nu vill jag hellre åka till Borgafjäll eller nåt annat fjäll än tillbaka till Uppsala. Jag önskar mig några sköna dagar på fjället, åka bräda, längd och gå runt i underställ. 
Förhoppningsvis kommer det snart!

Sverige är vackert, till exempel i Borgafjäll!

Fjäll-leksak & fjäll-träning a la Per!

Fjäll-mat!

Idag var det -20 och jag har aldrig åkt längdskidor när det är så kallt. Så jag var tvungen att testa när Per och mamma ändå skulle upp på Södra! I min familj stämmer verkligen uttrycket "inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
Jag hade på mig detta i följande ordning:
löpartights, ullunderställ, vanligt underställ, t-shirt, fleecetröja, fleecelångkalsonger, vindbyxor, jacka, ullstrumpor, handledsvärmare, buff uppdragen över ansiktet, mössa, ullfingervantar, skidhandskar.
Inte riktigt som sommarträning - Och jag frös lite grann ändå.
Men 1 mil gick lättare än sist och det var skönt att röra på sig lite. Skönast efteråt så klart, när jag fick åka hem och äta laxmacka, basta och ligga framför brasan en stund :)

Mycket fina spår på Södra Berget!

Jag, mamma och hunden som hatar att dra i längdspåren och som drog omkull Per idag!

Bilder från gårdagens tacokväll :) En vanlig syn när familjen ses, 
alla samlas i köket och det dricks, äts och snackas!

Sötnosen Elliot!

Oliver vet att det är inne med nagellack på killar :)

Mammas goda godisar!

Mina goda havrekex!

Jag och farfar bakade i söndags!

Det har verkligen kommit snö i MASSOR!

Frukost och Rock 'n' roll Hall of Fame-tittande med moster och morbror på nyårsafton!

En av MÅNGA goda middagar senaste veckan! Förrätt: toast med egenplockade kantareller.

Vi har spelat en hel del spel, oftast tjejerna mot killarna och här är det jag, syster, moster och mamma som möter....

...dessa tre (som hade fått i sig en del även om Per inte däckat som det ser ut här :)

Den årliga julaftons-bilden på mig, Freddie och Nina!


Inga kommentarer: