tisdag 30 oktober 2012

Oh'rey power!

Det är något mycket speciellt med fjällen. Förutom att det är snö i oktober.
Tre dagar i Åre tripplade min energi och även fast jag knappt kom upp ur sängen i morse av trötthet så känner jag mig piggare på många sätt. 
Att få skratta och varva ner tillsammans med personer man älskar är den bästa återhämtningen. 
Tack älskling, Johanna, Freddie och Malin för en grymt rolig helg som bjöd på det bästa jag vet!
Vi inledde med buffé på Åre Bageri och den lämnade ingen cell hungrig i våra kroppar. Kladdkakan sa Emil var den som Göran Kropp åt innan han skulle ut på sina expeditioner i några månader. Så mycket smör i den att bullarna var snustorra eftersom de inte fick något smör alls.
Shit va vi åt.

För att sen kliva in på Level Spa och bara lata oss i 7 timmar.... 5 trötta själar behövde det här.
Det här har jag nog aldrig sett... ;)

Vi lyxade med varsin behandling också... massage och ansiktsbehandling. HEAVEN i 50 minuter.
Sen låg vi mest i varsin stol eller i poolen och alla sa vi samma sak: varför gör man inte sånt här oftare?
 #WIN

Sen var det skönt häng i stugan i två dagar och på lördagsmorgonen laddade vi upp med en stor frulle. Johanna bakade scones och Emil hade kittat upp med en massa gott till. 

Sen gav vi oss iväg upp på fjället! 
Sol och moln lite varvat och framförallt massor av härlig snö så vi fick pulsa och krypa och rulla runt :)
Emil på Tegetoppen! Rätt kallt :)
Alltid lika härlig känsla att stå där uppe och titta ut över Åre...om än lite blåsigt och kyligt för kinderna :)

Första snön är härlig!
En älg kom springandes när vi sprang ner för sista lilla backen. Solen lyste genom molnen och man blir helt lyrisk av hur vackert det är ute i naturen och fina Tegefjäll är som en trollby i det här ljuset.
Tacksam över att vi fick den här helgen och den här stunden på fjället tillsammans. 
Tack för att ni finns!

Hela lördagskvällen tillbringades i soffan framför "Så mycket bättre" och spel. Vi körde först Alias tjejerna mot killarna (vi vann såklart!) och sen en variant av charader och det var längesen jag garvade så mycket. Min bror körde en sjukt bra imitation av Kalle Anka och Johanna skulle låta som Tiger Woods, Charlie Chaplin och Björn Borg och lät exakt likadant på alla tre. 
Grym kombo med charader och vin by the way :) 

Gjorde ett snabbt stopp i Haga på vägen hem och fick middag av snälla Per. Ljuvligt!
Sen var det skönt att komma hem till lägenheten igen med lite mer energi att faktiskt ta tag i det som är kvar nu. Vi fixar så mycket vi hinner på kvällarna efter jobbet. På lördag är det ju äntligen inflyttningsfest och då tänker vi minsann testa hur mycket nya lyan (och grannarna) tål :)
Bästis kommer, syster kommer, brorsor kommer och jag är övertygad om att det blir en rolig tillställning!
Puss min sambo!

Inga kommentarer: