söndag 20 mars 2011

Farfar 80år

Igår var det fest för farfar som fyllde 80år!
Hela släkten var samlad och farfar visste ingenting så när han och Ritva kom tror jag han blev jätteöverraskad och överlycklig av att se alla där :) 
Vi höll till i den fantastiska PARADVÅNINGEN i Sundsvall som ligger vägg i vägg med pappas kontor. Jag har varit där en gång innan - när mamma och Per gifte sig där 1998 :) Då satt dom i den här soffan och det gjorde dom igår också:
sen skulle Johan och Nina skoja lite också :)

sötnosar!

Vi hade en jätterolig kväll, 11 av 14 kusiner var där och vi barnbarn berättade en massa minnen vi har av farfar. Han blev jätteglad för det!
Johanna, jag & Malin
Johan (Johannas kille), lillebror Jerre, kusin Matte & lillebror Jojje. Stiliga killar!
Farfar pratade också en hel del och berättade många historier.
Vi barnbarn har alltid fått pengar instoppade i tomma toarullar på våra födelsedagar. Det har liksom varit farfars grej att ofta ge och det såg vi till att skoja med igår. Han fick tillbaka ett gäng rullar :)
Jocke & Malin, två fina kusiner

Jag & min underbara syster


Det var en perfekt kväll att fira farfar på. Äntligen fick vi barnbarn ge tillbaka lite av vår historia och våra underbara minnen som vi har från alla lov och lediga dagar på Tunis och Åstön där farfar bodde och bor.
Jag har så mycket att tacka dig för farfar, du har lärt mig så mycket och haft tålamod med mig som ingen annan när det gäller att lära mig ro, köra bil, paddla surfbräda, lägga nät, fiska med spö, hoppa höjdhopp, slå bredsidor, åka längd och äta konstiga saker :)
Ingen är som du och jag menar det verkligen när jag säger att jag är så STOLT över dig, man tror inte att du är 80år eftersom du är så full av energi och har full koll på allt som vi barnbarn tar oss för. Och framförallt har du humor och vi skrattar massor med dig.
Tillsammans med dig har jag haft så mycket kul och kommer att ha ännu mer kul framöver.
DU ÄR BÄST och JAG ÄLSKAR DIG!

Inga kommentarer: