söndag 13 mars 2011

Lyckopiller

I helgen har jag sett några fler avsnitt av "Jakten på lycka", programserien med Hanna Hellquist som gått på SVT och som jag är glad att mamma tipsade mig om. Se det om ni inte gjort det!
Lycka är ett intressant ämne och frågan om man kan lära sig att bli lycklig är rolig att fundera på. Så det har jag gjort :)
Jag tror att det går att lära sig att bli lyckligARE på sätt och vis, man kan lära sig att SE lyckan runt omkring och inte bara ta den för givet eller strunta i vad det är som faktiskt får dig att gå upp på morgonen och inte bli bitter.
Det är också kul att prata om VAD som gör oss lyckliga och hur lite av det som faktiskt går att köpa eller fejka. Se serien om du inte redan gjort det och sen kan du tänka lite på vad och vilka som gör dig lycklig och kanske säga det till dom :)
Mina lyckorus kommer lite då och då i alla möjliga sammanhang, jag har svårt att föreställa mig hur lyckan kommer se ut den dagen när jag blir stor :) och skaffar familj, delar livet med en person jag älskar och kanske bor nån helt annanstans. Är den lyckan helt annorlunda mot hur jag upplever lycka nu? Ja självklart på sätt och vis. Kommer jag känna mig fånig när jag tänker tillbaka på vad jag blir lycklig av idag...saker som inte är nåt man kan ta på utan mer sånt här:


För som det är nu så är det KÄNSLOR som gör mig lycklig! Och jag älskar att jag är en känslomänniska, det bubblar och det pirrar trots att jag inte är kär :)
Känslor i massor och alla skratt och upplevelser som får mig att studsa upp på morgonen. Om man jobbar på att ta reda på vad som gör en happy-go-lucky om dagarna och sen ägnar sig åt det så behöver man inte köpa quick-fix-lycko-böcker!
Jag kan bli galet lycklig över att träna ett stenhårt träningspass o sen få gå hem och äta en supergod middag, dricka vin och sitta och babbla med mina vänner. Dom är för övrigt nåt som också gör mig lycklig såklart, och min älskade familj <3

Nu är jag så trött så jag ser dubbelt, ska hänga sista tvätten innan jag somnar och sen blir det laddningssömn!!! 9 dagar av hårt jobb innan det blir mera äventyr!
Den här veckan blir händelserik med möten, mycket träning, Relationsdag och Sundsvall till helgen.
Har ni helgen fri tipsar jag er om att gå och se den här som har premiär på fredag:
Garanterat succé och jag önskar Pär och gänget en fortsatt rolig turné som verkar ha börjat strålande!


Dags för mig att slå ihop mina två blå... spinning kl.06:35 och då är det lycka om musiken är bra :)
sen är det lycka att få äta en stor frulle på jobbet efteråt. Perfect start!

Inga kommentarer: