torsdag 10 mars 2011

Vårvecka!

Det var ett tag sen jag bloggade från datorn. Det är inte så ofta jag är hemma och grejen med att snabbt slänga upp en bild från mobilen är enkel och inte så tidskrävande. Men å andra sidan helt pointless på sätt och vis. Hm. Ingen aning om hur länge bloggen ska få leva vidare för just nu känns det inte så givande åt nåt håll. Fast jag vet ju att jag tycker det är kul att klicka sig tillbaka i tiden då och då. Och jag gör ju det.
Men jag pallar inte att vara sådär superprivat eftersom jag inte riktigt har det behovet här, men det är ju iofs roligare. Nånstans mitt emellan är väl bäst.

Anyhow. Tiden går och det går mot VÅR. Idag regnade det i Uppsala och då vill man ju bara dra täcket över huvudet och stänga in sig. Jag har inte gjort så mycket på senaste tiden. Det är mycket jobb, många funderingar där och förvirringen är ganska stor. Jag och Lottie älskar att jobba ihop och vi vill inget hellre än att jobba och att jobba hårt, bra och mot våra drömmar och mål. Men ibland är det klurigare än man tror och trots att man lägger ner hjärta och själ finns det ändå ingen rak väg att följa. Man lär så länge man lever och jag lär mig saker varje dag vilket jag är oroligt tacksam för.
Skam den som ger sig, saker kommer klarna och jag är bombsäker på att allt har en mening.
Jag vaknar med ett leende och jag går och lägger mig med ett leende så får vi bara lite bättre ordning på strukturen så kommer det bli mer lugn och ro på dagarna :)

Jag och Lottie har förmånen att välja var vi lägger möten ibland och såhär har det sett ut i veckan...
Frukostmöte efter ett hårt träningspass, heaven!
Och eftermiddagsmöte på självaste semmeldagen :)
Det var ju även INTERNATIONELLA KVINNODAGEN i tisdags och jämställdhet ÄR viktigt och en intressant debatt hit och dit, men eftersom feminism = sunt förnuft i min värld så blir jag bara trött när jag hör diskussioner om kvinnor som offer och kvinnor som mindre värda än män. Kvinnor och män är olika, har alltid varit det och kommer alltid att vara det. Vi vill inte leva utan män och män vill inte leva utan kvinnor (men ja, självklart är debatten djupare än så!). Jag ignorerar de män som nedvärderar kvinnor och jag gillar inte kvinnor som hatar män. Jag älskar att se framgångsrika kvinnor och tycker självklart det behövs fler, men vi blir inte framgångsrika av att män ger oss delar av sin lön, slutar titta på porr eller städar mer hemma. Vi måste inse vårt eget värde själva och inte förvänta oss stairway to heaven. Tänk på alla fördelar som finns med att vara kvinna!
Det är 2011 och vi bor i världens mest jämställda land och jag är stolt över att vara tjej. Verkligheten ser ut som den gör och det är väl bra om vi fokuserar på all förbättring som faktiskt sker hela tiden än att vi gör om oss till offer. Det är för det mesta inte synd om kvinnor i Sverige. Det finns viktigare saker att prata om och det berömda glastaket är genomskinligt av en anledning - du behöver inte se det!
Njut av att vara kvinna och inspireras av alla grymma brudar som finns - här är en tjej jag älskar:

Och här är en till:


Och det här är ju galenskap på hög nivå, kan det vara på riktigt?!?!?!




 Vi var på FÖRETAGARGALAN THE PRIZE i Uppsala igår. Det var inte många kvinnor på scenen (förutom en som inte kunde låta bli att dra feministsnack) och det var ju en miss. Men jag tror inte det beror på männen som istället var på scenen och sen får jag väl ta och göra nåt åt det till nästa gång :)
Jag och Lottie matchade snyggt helt oplanerat :)
Fredrik från Chris Wine bjöd på god champagne och vi har ett roligt event planerat tillsammans!
Lite Cirque De Solei-inspirerad prisutdelning!

Veckorna går galet snabbt - nu är det fredag igen och jag har en ledig helg framför mig. Imorgon blir det Plock en sväng med Peran, Lottie och Andreas. Jättekul för vi har inte setts på länge sen och ska fixa middag och film hos Peran sen. Och på lördag kommer fina Jossan från Stockholm :)

En ny 12:an helg är inplanerad i maj!
Det började hösten 2009 och sen har vi haft några äventyr ihop, många galna minnen! Är nyfiken på vad Emma & Lisa planerar för nåt den här gången... :)
Lottie såg den här gamla bilden på mig för ett tag sen...fin :) en studieresa till San Fran 2007 då vi låg i gräset nere vid hamnen och kollade på solnedgången över Golden Gate :)
Underbar dag med mina fina vänner Katta, Gino och Peter!
Nu är det dags att sova för att orka spinning 06:35 imorgon bitti. Bästa starten på fredagen!!!!

Inga kommentarer: