tisdag 12 juni 2012

30 år ung!

Igår var det ingen vanlig dag för det var Peran's 30 års dag!!
Världens bästa Peran, världens bästa kompis som verkligen lyst upp min tillvaro under mina år i Uppsala. Vi bor nästan grannar, vi ses flera gånger i veckan och jag hoppas att vi alltid kommer umgås. 
Åren går så galet fort och det finns ingen som tjatat om hur gammal man är när man är trettio som Peran gjort. Jag har lessnat för länge sen och tänker därför vägra 30-års kris! Man blir ju inte äldre än man gör sig och inget har ju missat att födelsedagsbarnet inte direkt har svårt att ta fram barnasinnet ;)
Hur som helst, vi grattade Peran med tårta och paket igår och fick se Sverige förlora sin första EM-match. Surt, men så går det när man inte har laguppställning a la 1994 ;)


Jag gjorde två fina tårtor som var riktigt goda, tårta ska vara fylld till max! Sommartårta, men inte något sommarväder, var e sooooooolen?
I lördags kunde vi i allafall sitta på balkongen och dricka rosé. Finbesök från Sundsvall, alla ville fira Peran och det blev gitarrspel, sång och röj!
Jag och Mary hade varit på söta Magda's dop på dagen, mamma Lotta och pappa Peter kan vara stolta över en så snäll och söt tjej <3 
Och nu har det kommit in fler bebisar i närmsta kompiskretsen. Världens finaste Emelie fick en prins i torsdags med sin Niklas <3 längtar tills jag får träffa er!!! Stort grattis, blir det en Billy tro? :)
Galna föräldrar blir det i allafall :)

Hade en rolig helg! två fina kvällar på stan, sommarnätterna är ju inte så många så man får passa på. Testade nyaste tillskottet på uteserveringsfronten i Uppsala i fredags, Edenbergs i nya Rådhuset. Deras sommardrinkar var fantastiska, fläder och gin i kanna. Vegas-style, gilla!
Jätteglad för att jag fick tillbringa så mycket tid i helgen med min älskling!!! 
 Vi var duktiga och slöade hela söndagen, det hör inte till vanligheterna eftersom det alltid är jobb eller nåt annat även på helgerna, men senaste veckorna har varit rätt galna med inte många timmars extra vila så det var ganska välbehövligt. Framåt kvällen började dock ligga-inne-ångesten krypa sig på så då var vi tvungna att röra på oss lite och åka ut till Alnäs för lite träning. Tog med TRXen och hittade på ett eget pass. Älskar att träna utomhus och vid vattnet...


Inga kommentarer: