tisdag 5 juni 2012

Höjdpunkt Åre!

Om du väcker mig mitt i natten och frågar vad jag blir lycklig av är chansen stor att svaret blir det jag gjort de senaste veckorna. Roligt jobb, underbar natur, fantastiska vänner, favoritmusik, resor, kärlek, värme, sol, träning och dans!
Och sist men inte minst det jag fick göra sent igår kväll, åka hem till familjen som jag inte sett på länge!

Vi var sex tjejer som åkte till Åre och tränade förra helgen. Jag och Lottie och sen fyra härliga energiknippen som vi lärt känna på gymmet senaste halvåret och kört många roliga pass ihop med. Träning är inte bara träning, det är så mycket socialt om man vill det!

Det blev pass både inne och utomhus och roligast inne var dansklasserna med Åsa Eriksson, Per Markussen och Jorge Mix. Yogan med Johanna Andersson var mest välbehövlig för min stela kropp :)
Utomhus körde vi bl a Spartan Warrior träning då man fick dra, putta, kasta, mm
Vi hade det bästa vädret man kan önska - 20 grader och sol!
På söndagsmorgonen väntade det vi hade laddat allra mest för - Toppturen upp på Åreskutan!
Det skulle springas, klättras, promeneras, svettas och kämpas uppför 1 000 höjdmeter tillsammans med ca 40st andra. Visade sig bli något av det häftigaste jag gjort i träningsväg, så sjukt kul!!!!!!
Något svettigt på vägen uppför :)
Där det var plattare kunde vi springa, häftigt med så varierande underlag.
Det måste alltid tas en hoppbild så Frida fixade en :)
Underbara Åre i slutet av maj :)

När vi kom upp till toppen efter ca 2,5 timmar möttes vi av tre grabbar på skidor. Haha!
Det blåste kallt där uppe och vi stannade inte så länge men känslan av att stå där var grym!
Äga världen för en stund!

Helene kämpade hårt och fick till slut låna en mössa och en tröja eftersom hon bara hade linne på sig. Jag tyckte hon såg ut som en gangster och kunde inte sluta skratta :) 

På vägen ner blev det underbar löpning i strösocker-likanande snö och på grusstigar. 
Där nere ser ni Holiday Club som var vårt start och mål. 
Jag rekommenderar alla att göra ett besök i Åre även sommartid. Det finns så mycket kul att göra och det finns inte mycket annat man mår så bra av som fjälluft, stugmys och motion i den här naturen.
Tack tjejer för en helt underbar helg, all rolig träning under vintern och våren och alla skratt!

Vi fick två mysiga kvällar i stugan med grillat och vin! Jag vill göra det här oftare, stugan är en helig plats där jag alltid samlar energi och mår bra :)


Inga kommentarer: