tisdag 19 juni 2012

Emax Sverige 2012


För tredje året i rad åkte jag och Lottie till Örebro och EMAX Sverige 2012. Att bara tänka på detta evenemang gör mig glad eftersom jag träffat och lyssnat till så många härliga människor där. Och självklart främst genom alla peppade ungdomar och den speciella energin! Lite som att kliva in i möjligheternas land för en stund. Osvenskt, kaxigt, entreprenördigt med en touch av sektkänsla :) tvärtemot arbetslivet alltså!
Under en vecka får dessa ungdomar en rejäl dos av gemenskap, entreprenörskap, utmaningar, boost, föreläsningar, workshops, tävling och nya kompisar!
Emil hängde också på i år och vi höll tillsammans två workshops på temat "VÄRLDSBÄST" där vi pratade om och diskuterade kring framgång, vad som gör oss lyckliga, hur vi påverkar vad andra tänker om oss och hur vi säljer in oss eller vår idé. Det är alltid så kul att hålla dessa workshops, deltagarna är härliga, engagerade och bjuder på sig själva och delar med sig av sina historier. Vi hoppas att de gick därifrån med en del nya verktyg, tankar, förhållningssätt och en stor portion boost.

Vi lyssnade även på Jens Welins föreläsning och honom kan jag lyssna på hundra gånger utan att tycka han blir tjatig. Vi hade ju honom på jobbet för ett tag sedan där han pratade om det nya medielandskapet för våra kunder och där fick jag anledning att gilla och uppskatta honom ännu mer än jag redan gjorde sen tidigare Emaxföreläsningar. Han är grym helt enkelt, tipsar om honom som föreläsare om ni vill inspireras och höra en vanlig kille snacka företagande och underhålla på ett skönt sätt. Tack Jens, du är grym och du är en stor förebild! 
'Respect the revolutionaries', sex tips till dig som entreprenör, rock n roll och 'put your skin in the game' är vad han snackade om idag och hans viktigaste mening som jag använt flera gånger om sen jag hörde den första gången är "HA KUL SÅ BLIR DET KULOR TILL SLUT".

Grym gotlänning på många sätt!

Inga kommentarer: