lördag 8 november 2008

En typisk morgon hemma i Haga

Mamma väckte mig vid nio och jag har sovit i 10 timmar. NÄR hände det senast kan man undra? Jag har suttit med mamma och Per vid köksbordet och ätit frukost och pratat lite. Stackars mamma är sjuk och har inte fått i sig något på tre dagar, hon har ju inte så mycket att ta av så vi skulle behöva byta hon och jag. Här finns det lite att ta av ;-) Nu ska jag ta en långpromenad med Casper i skogen, snart kommer nog snön för alla löven ramlar för fullt och det är kyligt. Igår tog jag och Anders en skogspromenad innan vi gick på basket, Dragons mot Kings och tyvärr förlorade Sundsvall trots att de fått in två nya amerikaner. Eller en ny för den andra har varit här ett år förrut... Anders sa att det måste vara mitt fel att de förlorar för varje gång jag är här blir det förlust, haha. Jag älskar att gå på basket, måste hitta någon att gå med i Uppsala för det är ju inte så kul att gå själv. Igår fick jag även en idé att längre fram börja köra underhållning på matcherna, det som var i går var ju PINSAMT. DJn spelade låtar från tidigt 90-tal och sen NÄR passade Roxette ihop med BASKET? Helt värdelöst och man skäms ju, fram med hip hop för tusan! Jag kan göra det där bättre, jag lovar att jag skulle kunna få publiken att älska stämningen och ha kul under matcherna samtidigt som spelarna blir laddade, det kan dom ju aldrig bli nu med den där skitmusiken. Pinsamt, som sagt. En möjlighet för mig :-) Nej, nu på med underställ och vandrarkängor och ut i naturen! Kram på er sötisar!

Inga kommentarer: