söndag 18 juli 2010

Hetaste veckan på året!

Blir inte så mycket bloggande för tillfället... det har varit 25-30 grader varmt sen midsommar och jag är inte så nöjd över att bo i stan direkt så jag undviker att sitta inne hemma. Längtar efter mitt hus vid havet :)

Men ingen semester här inte! Dagarna rusar fram och i en jäkla fart. Jobbet är riktigt roligt och superintensivt, nu har vi även kört igång projektet "Sommarlovsentreprenör" i Enköping och avslutat det i Bålsta. Jag hoppas att ungdomarna där ska känna att dessa veckor har varit givande och att de lärt sig en del om företagande och framförallt att de kan göra nåt av sina grymma idéer!!







Det är en vecka kvar i Uppsala och det är helt fantastiskt att följa alla företagen och i torsdags tog jag och Lottie en liten turné till några av dom. Hoppas på att kunna visa en film senare....



Förra helgen åkte jag och Lottie till Sundsvall och hade två dagar ledigt som kändes som 5 :)
Vi hade riktigt kul och det började med en lyckad kväll hemma på Hagavägen med trevliga vänner och syskon på besök, gitarrspel och sång hela kvällen och allmän lycka över att få ha så fina vänner omkring sig en ljummen sommarnatt!
På lördagen åkte vi ut till Alnö, fick låna Marie & Kalles underbara tomt vid vattnet... bjöd ut lillebror och kusinerna och vi spelade volleyboll och åkte ut med båten. För vågigt för att hoppa upp på brädan tyvärr :( riktigt besviken, men ringåkning fick duga och det var också kul!
Dom här två skrikande barnen fick mig att vika mig dubbel av skratt... Fia och Lottie under skräckblandad förtjusning!


På kvällen bjöd Fia hem oss på lite förfest och värmen tog aldrig slut!


Jag och Lottie drog ner på stan och såg JOHNOSSI uppträda, helt suveränt och har ni chans att se dom GÖR DET! Jag har väntat länge på att få chansen och kommer definitivt göra det igen!

På Hoffmaestro röjde vi järnet på stora torget. Också riktigt bra och sen mötte vi upp med storebror och natten blev lång och underhållande som vanligt!

Kaptenen Jonas var på plats och har på senaste tiden klättrat på topplistan över vilka personer jag skulle ta med mig till en öde ö :) vi har skrattat...och skrattat... och skrattat!


I torsdags kväll besökte vi Fia i Stockholm och hade en mycket trevlig kväll! Mötte upp några hon känner och hamnade på stureplan, träffade även tre söta och trevliga brasilianskor som vakten skickade iväg på ett typiskt vakt-drygt-sätt. Pucko.
Tyvärr var det nån idiot som snodde Lottie's iPhone så det förstörde ju en del..man tror inte det kan hända när man går ut städad på ställen där vuxna människor bara står och pratar med varandra. Men som sagt, man får väl låsa väskan...illa!
Tack snälla Fia för allt du fixade med och för att du visade att du fortfarande är med på banan :)

Det var en galet varm fredag och jag trodde jag skulle smälta bort på tåget från Enköping efter jobbet.. inte så trevligt att behöva stå upp och svettas på ett tåg i en timme. SJ borde ersätta kunderna i dessa fall.
Som tur är var det värt det, hade en jättebra kväll sen.. igen :) Känns som att det är hur mycket jobb som helst nu, fast ändå hinner jag massa annat kul. Man ska ta vara på sommaren helt enkelt, varje sekund av sommar ger mig energi! Dock kan jag erkänna att till och med jag har klagat på värmen senaste två veckorna, får svårt att sova och blir fysiskt slö = blä!
Fredagskvällen/natten bestod i allafall av en klockren picknick, vin, konstdiskussioner, olaga poolbad, en källarbar på söder och en fin avslutning i skärgården! Smaka på den, sommarnätter - finns det nåt bättre?!


Måste ju också lägga upp en bild på min stolta far... Han matchar sin nya bil med kajaken och jag förstår honom helt och hållet :) bra farsan!! Han och Lasse har paddlat i Ålands skärgård i en vecka och behöver jag säga att jag är avundsjuk...? Men snart får jag nog ta del av lite vildmarksliv och jag längtar!

Inga kommentarer: