torsdag 8 juli 2010

Skratta dig kär!

Vaknade 05:05 efter 4h sömn... Skyller på värmen och ljuset!
Tog en kort promenad med Erika och nu sitter jag på min svala, sköna (& smutsiga) balkong och dricker smoothie och jobbar samtidigt som jag lyssnar på Sommar i P1. Multi-tasking, alltid!

Spanien mot Holland i VM-final på söndag, där Spanien kommer vinna, precis som jag sagt hela tiden.
Såg matchen lite halvt igår, satt på Villa Romana hela kvällen med trevligt sällskap och pratade om bland annat kärleksrelationer. Intressant ämne det där och hur olika vi ser på det här med förhållanden, att vissa blir skrämda av bara tanken på att ha ett förhållande medan vissa hoppar från ett rakt in i nästa. Och nästa.

Jag blir inte skrämd av förhållanden och jag har inte haft speciellt många.
Jag skrämmer istället killar, jag är för rak, för tuff, hård & framfusig, jag är också svår att läsa, jag har lite för många killkompisar, ett antal dåliga erfarenheter, för mycket att göra, för många drömmar, ofta fel bild av killar och jag imponeras av fel saker.
Ja, säkert.
Men hur stor är chansen att två människors känslor och liv passar ihop?
Minimal.
Hur stor är chansen att en kille ska välja en tjej som tror på sig själv, som vill få ut så mycket som möjligt av livet, är full av energi, letar äventyr, har en massa drömmar, är lite galen, orädd och pratar mycket och sällan sitter stilla?
I mina ögon maximal.
Men jag förstår att killar istället söker sig till tjejer som behöver dom, som avgudar dom, som håller sig hemma, väljer honom framför kompisarna och som inte ifrågasätter saker.
Visst, jag överdriver lite men ni fattar. Om någon kille läser det här så vill jag ge ett tips:
Ägna er tid och energi åt en tjej som du har skrattar och har roligt med! Riktigt roligt, helst också när ni är nyktra. Då tröttnar ni inte utan kommer ha kul tillsammans vilket är i mina ögon viktigare än att ni röstar på samma parti. Och har du inte roligt med den du är ihop med - gör slut. Hur snygg hon är är så kommer det inte att hålla.

"THE GRASS IS GREENER WHERE YOU WATER IT"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra grejer där Chris, du är så klok! Önskar dig en fantastisk helg i Sundsvall! Låter som det blir bra musik också =) //Mormor

Josefin sa...

Chris - Du är så bra. Nej, du är GRYM. All the Love for You, du förtjänar den bästa! Inte en gnutta mindre än så. Du nog beundrad av de flesta i ditt kompisgäng :)

Puss!