tisdag 20 juli 2010

Långt från Stockholmsveckan


Pappa visade mig bilderna från hans paddling i Ålands skärgård förra veckan. Tänk er den här synen, varje kväll :) Det ska jag ha när jag blir stor, ifall nån nu missat det :) mitt sovrumsfönster ska ha den här utsikten!
Hur som helst, jag blev sugen på vildmarksliv så nu håller jag på att planera lite äventyr i höst. En vandring, kanske lite tältande, lite fjäll och lite hav.. kommer bli härligt!

Imorse körde jag upp Jojje och Jerre, som är lika båtgalna som mig, tidigt för att hinna wake innan brisen kom. Det var en ljuvlig morgon!
Tänk att det kan vara så härligt att dra på sig en panik-tajt våtdräkt, klämma ner fötterna i ett par bindningar och slänga sig över bord i 20C hav och 30m djup!
Jag är knäpp men jag njuter av att ligga och guppa med vågorna och allra mest av att stå på brädan...
Tog det lugnt idag, gled mest runt och jag hoppas jag hinner åka mer innan vattnet fryser :) blir alldeles för lite åkning nu för att jag ska hinna lära mig hoppa!
Jag har världens gladaste och roligaste brorsor :) Tack för idag hörrni!
Här var förra fredagen när det var party i Haga och jag kom att tänka på Tess nu. Vår olycksdrabbade kämpe som råkar ut för den ena olyckan efter den andra! Vi alla borde uppskatta att få vara hel och frisk oftare än vad vi gör, det är inte alla som skuttar ur sängen på morgonen!

Saknar dom här härliga tjejerna en hel del nu! I morgon kommer Lisa hem från Oslo där hon jobbat en månad och jag undrar var ni andra brudar håller hus?! Vi borde ses innan lördag så boka in fredag kväll och kom in till Uppsala!
Eventbrudarna som vi från Idékraft kallas :) Flera av oss har redan fått jobb och snart är det dags för mig och Lottie att spela våra kort rätt. Håll tummarna är ni snälla, lite flyt behöver vi och det har varit en lång vår och som vi har kämpat för att få jobba med det vi älskar. Vi förtjänar att få visa vad vi går för!
Den 17 aug har vi ett mucho importante möte och jag tror det blir en succéhöst efter det :)
VI SKA HA JOBBET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: