onsdag 9 maj 2012

En varumärkesupplevelse med Kvantum!

Igår kväll hade vi ett kundevent tillsammans med ICA Kvantum Gränby centrum och matstudion Uppdrag:Köket som även är två härliga kunder till oss.
Jag älskar när saker och ting hänger ihop, har en röd tråd, det lilla extra, ja kalla det vad du vill men när man känner att någon har TÄNKT till. Det har ingenting med märket på skumpan eller namnet på artisten att göra, tyvärr förstår inte alla det. 
Uppdrag:Köket och ICA Kvantum förstår :)
Ni måste besöka den ombyggda butiken och ta god tid på er. Bättre än Guess nästan ;)
Här fick vi en liten visning i köttavdelningen som har eget häng-skåp och fantastiskt duktig personal.
Och ja, en massa kött man vill slänga på grillen!! 
SM-mästarinnan i ost (?) jobbar där! Det ni!
De har öppnat upp en helt ny entré som heter "köksingången" och där kan du stå och titta på när tårtorna garneras eller handla godsaker med dig hem. Bredvid finns till och med en bar där du kan äta och ta ett glas gott vin. PÅ ICA!!!!!!! 
Jag älskar entreprenörer som fortsätter att utveckla, utmana och utstråla glädje i allt de gör!
Denna butik är ett familjeföretag sen 1971 och kommer fortsätta att vara det länge. Coolt.
Uppe i studion är det snyggt och gott. Vi intervjuade Kaija och Rolf som driver Kvantum om deras resa och berättade hur vi hjälpt dem med att bygga varumärket i stan och få det fint i butiken.
Dessa vepor har vår duktiga copy Sara hittat citat till :) klockrena!

Öl från Knivsta och ett nystartat bryggeri som ni kan läsa om HÄR 

Jag tror vi lyckades leverera den varumärkesupplevelse som vi ville att vårt sällskap skulle få. När alla fem sinnen blir berörda och när människor möts och har trevligt skapas alltid den bästa stämningen. Och min favoritkänsla är nog "inspirerad", så kan jag bli det, som jag blev igår, är det ett extra lyckat event.

Inga kommentarer: