måndag 7 maj 2012

Hej då, feber!

Jag älskar att få vara frisk och hatar att vara sjuk så jag har tur som sällan är det. Låg tokdäckad i feber i fredags, förmodligen kroppens sätt att säga VARVA NER LITE RÅ och jag vet att den har rätt. Så det var bara att lyssna på kroppen och vila i två dagar från allt vad normal takt heter. Inte ett dugg synd om mig för det, jag har ju världens bästa Peran som ställer skrovmål och medicin utanför min dörr, fina kollegor som skickar kramar och världens bästa som ger mig pussar och pannkakor. Och Sons Of Anarchy är vår favvoserie så där hade man nåt att göra halva fredagsnatten :)
Idag vaknade jag pigg och glad, tyvärr lite hostig och snuvig, och solen sken så det blev morgonpromenad till en kulle... det är ju inte så lätt att hitta höjder i den här stan så man tar ju vad man hittar :) utsikt över stan i alla fall!


Jag och Peran låg i solen och åt frukost, läste, lyssnade på podcast och pratade i drygt två timmar...
Det finns inget mer avkopplande än att ligga under himlen och slumra in i sina tankar. Duktigt av mig att inte bli rastlös före Per, som självklart började kasta saker på mig när han inte fick tillräckligt med uppmärksamhet :)
Vila blicken mot solen och molnen är rogivande. Undra varför det heter "sky is the limit" när himlen verkligen inte är begränsande? Idag var himlen vacker och blå som havet när det är som finast <3

Jag kom hem och kände att jag behövde vara lite kreativ och skapa något (inget feberflumm!). Hittade en rosa färgburk som väntade på mig och en väldigt trist garderob så jag satte lite somrig touch på den. Synd bara att jag måste in med samma kläder där i, hade gärna bytt ut dom mot lite somrigare stuff! Men det kommer...
Fint och avkopplande att sitta på golvet två timmar med en pensel och kladda lite, det kommer och går många tankar då. Prova får ni se!


Sen dök Peran upp igen med ett krav om grillpremiär och han orkade dessutom gå och handla och fixa så då kunde jag ju inte stå emot. Kött är gott när man äter det så sällan som jag gör. Men det kan bli för mycket, som det blev ikväll. Tror vi grillade en hel gris. Fräscht.
Thompen och Cecilia har fått sin nya lägenhet nu så de fick komma och äta efter att ha slitit och målat hela dagen. Vi åt tills vi låg ner och inte ens orkade se en hel film...

Nu är jag redo för ny vecka, ny månad, ny energi och en massa roligt jobb! 
Tänker vakna frisk i morgon, det känns som jag har sovit för ett år framöver i helgen. 

Glöm aldrig vad de små sakerna faktiskt betyder och glöm aldrig att slösa med det som är gratis:


Extra kram till min fina Johanna som kämpar på så grymt bra i Norge och sen till Andreas som var med om något väldigt stort i helgen och som har en spännande tid framför sig. <3 älskar er båda!

Inga kommentarer: