tisdag 14 april 2009

Back in town

Kom hem till Uppsala sent igår kväll efter den jobbigaste bilresan på länge.. det tog 6timmar istället för 3,5 på grund av att alla Sthlmare skulle hem från fjällen och inte fattar att det inte funkar att tränga sig i trafiken när alla vill hem lika mycket. Suck. Learning Point till nästa år: Inte bila hem på Annandagpåsk. Såhär såg det ut i 2-3 timmar.... och där satt en kissnödig och hungrig Chris i baksätet på en blå Volvo 244. Glammigt! :) Är dock tacksam att jag slapp bussresa.
Idag var man tillbaka i skolan och det var jättekul att träffa alla igen och den här veckan händer det ju grejer. Vi hade IT-labb på förmiddagen då vi lekte med PowerPoint och sen hade vi projekttid då jag fick ragga en ny moderator för hon vi bokat är sjuk. Som tur var fixade vi en ny snabbt och hon kom på besök och allt känns hur bra som helst. På torsdag går vårt I.N Event av stapeln och jag ser verkligen fram emot det. Är glad och tacksam för att flera av mina vänner kommer och stöttar och deltar. Kul! Jag var på ett spinningpass ikväll och känner mig 5kg tyngre än innan påsk. Inte en kul känsla men det är ju bara jag själv som kan göra något åt det. Önskar jag var duktig på det här med att deffa och greja, man ska ju styra upp sig för beach 2009 nu. Men jag ser aldrig tillräcklig anledning att lägga ner min energi på att nörda med allt man måste hålla koll på. Jag är rädd att jag blir helt vrickad om jag ska banta och greja. Jag vill bara hitta tiden att träna och träna kul, helst utomhus :) Förr var ju träningen alltid så kul och varierande då behövde man aldrig bekymra sig om kilon på fel ställe... När jag blir rik köper jag väl en ny kropp om jag inte är nöjd, haha. Jossan du är grym som orkar köra så hårt, you go!!! Nej då, jag ska försöka promenera lite mer nu när det blir soligt, jag går upp i vikt av att inte promenera och det är fasen inte läckert. Hampus, min gamla klassis, ringde faktiskt och vill gå en prommis imorrn bitti så det blir trevligt med sällskap på morgonkvisten. Men jag behöver verkligen ett par nya löparskor om det ska bli nån löpning..... gåva någon? Jag vill springa Vårruset i Uppsala den 1 juni, nån som vill med nu då???????

1 kommentar:

Josie1 sa...

Hej Sötis! Lycka till imorn! Förlåt att jag inte kan komma men åker hem till sundsvall!!!

Om du hinner kom hit och festa med oss ikväll!!!! SAKNAR DIG
Kramar