söndag 5 april 2009

Det handlar om inställning, ja...

Det är skönt. Det är skönt. Det är skönt. Eller egentligen inte sååå skönt, men efteråt är det skönt. 1 grad och duggregn. Snö på backen som är hård, isig och hal. Då snörar vi på oss löparskorna och ger oss ut. Tur man är hurtig! Jag springer inte direkt som jag gjorde sommaren 2004 då jag hade min peak inom löpning. Körde försäsongsträning och kunde lätt springa intervaller + 8k utan att flåsa sönder mig. Nu väger jag lite mer och flyger inte direkt fram. Men skam den som ger sig.. Jag tycker faktiskt det är kul att springa, fast jag ler inte medan jag gör det om det inte kommer en skön låt på iPoden som framkallar roliga minnen och skratt! Norra Berget är ju mitt favvolöp-ställe så det gäller att passa på, jag hatar att springa i Uppsala. Det är antingen platt så man måste öka farten för att bli trött vilket mina knän inte gillar, eller så får man ta sig an slottsbacken och dö på kuppen! No fun at all. Det blev ingen lång runda idag för vid sjukhuset trampade jag i en djup pöl av vatten, snö och is så jag blev blöt upp till knät. Tack för den! Någon som är sugen att springa Vårruset med mig den 1 juni i Uppsala? Är man 6st får man ju en jättefin picknick-påse :) Let me know!

Inga kommentarer: