måndag 20 april 2009

Varför gör man det man gör?

Mycket trevlig och skojig helg. Firade i dagarna två för att projektet verkligen gick strålande bra. Vi lever fortfarande på all beröm och uppskattning och jag är verkligen glad för att jag fick vara med i I.N ONE som första projekt. Nu vet jag att jag kan anordna event och kommer verkligen göra om det i framtiden. KUL! Ibland undrar jag hur saker och ting kommer sig. Är saker svart eller vitt oftast eller är det väldigt grått ibland? Fy tusan vad jag kan bli förvirrad av mina egna tankar ibland. Hur stora krav ska man ha på att man vet exakt vad man vill och vad man vill ha? Jag har haft otroligt många tankar i mitt huvud idag angående om jag sviker mig själv ibland eller om det är något som är nödvändigt: att ta ut svängarna och "go with the flow"...eller spåra ur lite och sen lita på att man kommer upp på spåret igen... som leder till målet man är ute efter. Jag känner att jag de senaste veckorna slarvat med min egen vilja. Jag vet att jag är stark och klarar mycket, mitt psyke är tränat och jag är trygg i mig själv. Ändå kan jag inte stå emot vissa saker och igår hade jag ångest för första gången på länge. Idag fick jag i allafall nytt självförtroende tack vare Fia och Gino och lite eget pepp-talk. Tillbaka på banan och nu vill jag styra upp saker efter den här veckan. Ska bara klara av den här veckan med mammas op på onsdag. Usch usch usch, vill inte tänka på det nu utan lägger mina tankar hos mamma och går och lägger mig. Träning hjälper verkligen mig att få tankarna på plats. Idag körde jag ett stenhårt spinningpass med Emma, endorfinerna får mig nog att göra bra val och rätt val... Ska ta vara på det. Godnatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mammafin till Fia vill bara säga att jag tänker på Dig och Dina syskon, Per och framförallt på Agneta. Jag finns här om ni behöver mig! Karin

Josefin sa...

Förstår dig precis...man vill följa sitt förnuft men det orkar man inte alltid. Jag tror man kan go with the flow en stund, i sinom tid kommer man på rätt spår igen :)

Stora kramar min fina vän.