lördag 17 april 2010

Hemmakväll!

Vilken skön lördag!!! Blir alltid stolt över mig själv när jag har en dag utan måsten. Då kan man njuta lite extra och faktiskt få mycket gjort och jag samlar extra energi och får nya roliga idéer :)
En snabbdate på stan och sen tog jag med mig Lottie och Peran hem på lyxkäk, fläskfilé med gorgonzolasås var vi värda idag. Sen kröp vi ner i min säng alla tre och kollade på "The stoning of Soraya M". Frida, såg att du också sett den - vidrig men sevärd film om maktlöshet och förnedringen av Iran's kvinnor. En ung kvinna blir stenad efter att ha blivit oskyldigt dömd för otrohet. Riktigt, riktigt hemsk historia som är sann och som får en att må illa. Vad är det för värld vi lever i? Jag är väldigt tacksam över att vara svensk, på många sätt och vis. Se filmen!

I torsdags såg jag en lite mer "feel good"-film... den heter "New York, I love you" och den var helt underbar. Speciella scener, vackert filmad och med många fantastiska skådisar. Se den om du vill bli på bra humör och lite småkär ♥

Såg ni TALANG 2010 igår? Sara och Jossan gick vidare med sin showgrupp - den med transan :) Helt suveränt uppträdande, jag brukar inte gilla transor men dom var proffsiga och snygga! GO GIRLS!

Det är förresten helt sjukt det här med askan... har inte riktigt fattat hur många som är fast ute i världen förrän idag. Folk kommer ju inte hem. Helt galet och jag är för en gångs skull glad att jag inte har en resa inplanerad, eller ska vi flyga den 8 maj Sara? :)
Har så mycket roligt framför mig att jag vill ta vara på varenda minut och förlänga dagarna med några timmar... varför kan man inte stoppa tiden?!

2 kommentarer:

sara sa...

Chris - vi får helt enkelt vänta och se vad som händer med askan ;) Har isåfall en blan B på G, hehehe! So don't worry!

"Destination unknown..."

sara sa...

Peter skule döööda dig om du kallade honom för transa ;)