onsdag 21 april 2010

Tisdagstankar....

Nyss kommit hem från en spontan, nykter och trevlig kväll på Snerikes. Det gäller att få valuta för kårlegsavgiften och snart är man inte student längre och då kommer Chris inte orka vara uppe sent på vardagarna :) Tur jag har unga kompisar som piggar upp, ikväll var det Anna och Lottie som förgyllde min kväll.
Två dagar av filmredigering är över, jag och Lisa har klippt ihop vår Läranderapport, den sista rapporten vi gör för Fas 2 och som UNiT18. Efter nästa vecka är det OVER and OUT för gott!
Känns lite vemodigt...det har gått fort och varit väldigt lärorikt på många sätt att tillbringa 10 månader på ett helt nytt företag där man inte känner varken folk eller bransch. Jag är säker på att jag kommer ha nytta av att ha lagt ner den här tiden och energin på vårt projekt, det har redan lett till mycket oväntat!
Man vet aldrig vad som väntar i nästa hörn, det gäller att våga ta chansen och hoppa på nåt som kanske inte är glasklart i början men som ändå verkar spännande.

Det är full rulle på alla plan i mitt liv just nu, det är bröllopsplanering, festplanering, Valborg, sommarplanering, jobbforskande, nätverkande, företagande, branschspaning och nära examen.... herregud, var ska man lägga fokus? Det finns 24 timmar på dygnet och jag maxar dom rätt bra och jag har fantastiskt kul. Det slås jag av flera gånger varje dag och det är en så härlig känsla - att ha roligt!
det är väl ändå vad livet går ut på - att må bra, ha kul och skratta varje dag!!! Klyschigt and I like it!
Vi pratade lite om det ikväll, att det är rätt skönt att kunna vara lite naiv ibland. Eller det är i allafall inget fel att vara det, man mår ju bra av det! Att tillåtas gå runt med ett enda stort leende och känna att saker och ting är på topp och att framtiden är ljus. Jag vill inte påverkas av de som går in med inställningen att saker och ting kommer skita sig. För saker skiter sig ändå, det behöver vi inte fokusera på för att det ska göra. Tro mig, saker har skitit sig för mig på fyra månader trots min inställning och jag jobbar på att ta mig uppåt. Men jag är övertygad om att man har roligare om man istället tänker att saker ordnar sig och kommer gå som man vill, bara man är villig att anstränga sig. Önsketänkande är bra alltså!
För egentligen finns ju inga hinder som kan ta över mina drömmar, inga problem som är för stora för att kunna lösas och inga sura miner hos männsikor runt omkring mig. Det är ju i mitt huvud de sitter!!!
Hellre massa pepp och positivitet överallt :) Jag är naiv och lycklig och jag smittar!!!!
Och framförallt i mitt liv nu - en stark och frisk mamma som får mig att uppskatta min friska kropp och allt som ibland tas för givet!!!!!

Imorgon åker UNiT18 på en välbehövlig kick-off till metropolen Mora. Vi ska bo i en stuga vid en sjö, gå på SPA och jag ska njuta av att komma bort från stan ett par dagar.
Sen väntar en helg med mamma - Stockholm och uppladdning inför årets roligaste helg i Uppsala - Valborg 2010!!

Men först packa lite och sen sova... godnatt och tack för att NI finns i mitt liv!

Just ja, Frida såg Mr Obama på 405an i L.A. idag. DET är coolt! Där kan vi snacka entourage...
Förresten, jag saknar att sitta i mina Baywatch-torn på Venice...!

Inga kommentarer: