söndag 4 december 2011

Lucka 1

Konserter gör mig lycklig!
Först såg jag Veronica Maggio på UKK och hon gjorde mig inte besviken. Mycket bra live!
Det kändes lite lustigt att sitta ner under hela showen, förutom under finalnumret, och eftersom hon inte fick något gensvar från publiken i form av röj så blev hon bara ännu coolare enligt mig.

Sen veckan efter lyckades jag vinna biljetter till Ryan Adams utsålda konsert som jag vägrade inse att jag skulle missa - och mycket riktigt, skam den som ger sig!
Jag tog med mig Sara från jobbet och vi hade världens bästa liveupplevelse!
På 6e raden, också sittandes denna gång, och på scenen stod tre gitarrer, ett piano och levande ljus. Sen förstod man varför det inte behövdes mer än så. Ryan Adams med sin fantastiska röst trollband oss i nästan tre timmar och han var precis så underbar live som jag trodde. Så nu kan jag fortsätta att ångra att jag aldrig såg honom live i L.A.... 
 Man fick inte fota under konserten men sök på honom live på youtube så förstår ni :)

På torsdag är det dags för nästa konsert, TIMBUKTU också på Uppsala Konsert & Kongress (som för övrigt är mitt andra kontor i höst då vi gör många event där).
Sen väntar TIESTO i Globen den 17e, då förvandlas Globen till ett stort dansgolv och jag vet inte om det kan kallas konsert men live show är det ju i allafall.
AVICII  är bokat i mars, också i Globen!
Och nu i veckan bokade jag Bruce Springsteen på Ullevi i sommar och det ser jag verkligen fram emot för då är vi ett stort gäng som åker och Peran ska äntligen få visa mig vad det är som är så bra med denna 60+ gubbe han avgudar :) 75 000 personer i publiken kan ju inte vara annat än magiskt!

Inga kommentarer: