tisdag 6 december 2011

Lucka 6

Jag vill hylla min hälsa!

Jag är väldigt sällan sjuk, förkyld, krasslig, hängig och sängliggandes. Tack och lov för det. 
Jag tar hand om min kropp och försöker ge den vad den förtjänar i form av mat, sömn och träning. För mig är det viktigt att må bra och jag är ingen superwoman som klarar mig utan mat och sömn speciellt länge. Allt behöver inte alltid vara i balans men jag känner snabbt när någonting saknas och då prioriterar jag min hälsa före annat.

Nu har jag varit rejält förkyld i tre dagar och då slår det mig hur sällan jag faktiskt är sjuk och hur lycklig jag är för det. Så det gör egentligen ingenting att jag åker på en och annan förkylning, det var bara synd att den kom just igår och idag när jag hade två viktiga dagar på jobbet. Men det löste sig det med, man är ju inte oersättlig (tyvärr) :)

Väldigt ofta senaste åren vaknar jag upp extra pigg, glad och tacksam just över att ha en frisk, stark och sund kropp. Jag är glad för att jag tycker om att ta hand om mig själv, jag väljer att se till att må bra istället för att hoppas att jag mår bra tack vare gener, arv och lite tur.
Det är lika viktigt att må bra utifrån och in som inifrån och ut, men jag är nog bättre på att träna och påverka med saker utifrån än att verkligen ta hand om min själ och skapa välbefinnandet inifrån. Det jobbar jag på för jag vill ha mer av det och jag ska jobba ännu mer för det 2012. Visst känns 2012 bara genom att säga det mer balanserat än 2011? :) 

Vi körde kickboxning för nån vecka sen, med Karin som vann VM! Hon höll en föreläsning först och inspirerade oss till att våga jobba med målbilder. Sen fick vi slåss :) 



Inga kommentarer: