tisdag 6 december 2011

Lucka 5

5 får mig att tänka på mina fem brorsor!
Som jag träffar alldeles för sällan men som när jag väl träffar alltid har väldigt roligt med. Jag är lyckligt lottad som har fem bröder och en syster. Min syster är en stjärna för övrigt, hon får en egen lucka senare :)

Många blir förvirrade över alla i min familj och det är inte så konstigt eftersom den är mer av en stjärnfamilj än en kärnfamilj. Hur som helst så är den beviset för mig att saker och ting blir bra i slutändan och bara för att mamma och pappa inte kan leva ihop så betyder det inte att det blir så ledsamt och tråkigt, man kan till exempel få fyra brorsor på köpet och det fick jag :)

Fredrik, min äldsta styvbror (hemskt ord för övrigt) är en fin pappa till sina två söner, ägare till Alnö's finaste hus, en jädra bra kock och en rolig partyprisse! Det är väl för det mesta under festliga stunder vi brukar umgås. Ge honom en gitarr, en öl och kvällen är gjord :) och en underbar fru har han också!

Jocke, min lika-gammal-som-jag styvbror träffar jag tyvärr inte alls ofta nu för tiden. Du har kämpat dig igenom många år av upp och ner och nu hoppas jag att det är mest upp. Han är proffs på allt vad motorer heter och har ett väldigt tålamod och är rolig att träna med :)

Freddie, min enda så kallade helbror, är nyutexaminerad magister-ekonom och snart klar med studierna på KTH och jobbar numera med digital marknadsföring. Fast det är detaljer, det roligaste med Freddie är att han är bra på allt som har med bräda att göra. Surf, snö, vatten och skateboard. Vi delar sportintresse och eftersom han bor i Stockholm är det honom jag lyckas träffa lite oftare än de andra.

Jojje, min äldsta halvbror är ett muskelpaket på 16 år med världens största hjärta. En gokille som snart är vuxen men som alltid kommer vara lillbrorsan :) duktig i skolan och duktig på innebandyplanen. 

Jerre, yngsta halvbrorsan som är minst lika duktig han på allt vad idrott heter. Ställer upp i vått och torrt när storasyskonen vill åka båt, och har humor så det räcker och blir över :)

Där är dom fem brorsorna och i min fantasi så bor vi alla närmare varandra i framtiden, har barn som leker med varann och kanske åker på semester ihop. Så har min familj aldrig fungerat så det kommer med största sannolikhet inte inträffa men drömma får man, och undra hur det skulle vara :) Hur som helst så är jag stolt syster till mina brorsor, har mycket att tacka dom för och jag hoppas de alla vet att jag älskar dom massor!


Inga kommentarer: