tisdag 7 februari 2012

NIKE BLAST 2012


Jag minns första gången jag läste om Nike's årliga konvent som då hette Nike Women Convention. Det var  9 år sen och jag jobbade i repan på Träningsverket i Sundsvall. Sedan dess har jag varit på fem konvent tror jag, och i år flyttades det till Globen och utökades på alla håll och kanter.
Här snackar vi BLAST!
Det finns en del förbättringsområden men vad det här eventet gör för hjärtat och själen går inte att beskriva. Man måste vara där för att uppleva det och man måste älska endorfinkickar och träning!

I år hade jag gått in för uppladdningen seriösare än nånsin och det visade sig vara värt det. Jag hade laddat med fem helvita veckor fulla av träning och klarat mig från förkylningar och skador, förutom några dagars ryggont. Jag slår ett slag för varierad och balanserad träning. För mig funkar det helt enkelt :) Jag blir aldrig uttråkad och jag mår så himla mycket bättre. Jag utvecklas och känner att jag går mot mina mål och på tal om mål så måste jag hitta ett nytt mål nu när Nike är över.

Hur som helst, i år blev det 6 pass på lördagen och 6 pass på söndagen.
8 danspass och 4 lugnare yoga/bodyArt/mind klasser. 
Lottie och Sara följde med för första gången och sen var Jossan och My där, mina oldis-dance-babes som äger golvet! Vi körde en grym klass tillsammans där koreografin var till "Good feeling" och hela salen var som ett dansgolv på värsta festen :) Love it!

Imponerad över krutet de lagt på ljuset!
Två gånger/dag bjöds det på show och den här tjejen tog priset som helgens mest vågade! 
Helt galet, vilken talang! Styrka, smidighet, spänst, mod, utstrålning - you name it she's got it! 
Sen var det mycket dans och modevisning där brudarna rockade!!!

Och alla fotades vid loggan för att få en tisha och hamna på Facebook. Smart!

När jag kom hem i söndags kunde man ju tro att man var död i kropp och knopp men jag hade faktiskt energi kvar och var så upprymd av all glädje och alla roliga pass. Att få dansa loss är bland det bästa jag vet speciellt i Globen!! Längtar till nästa år men kommer inte kunna hålla mig så jag ska boka in ett till konvent redan i vår.
Tack min älsklingskropp för att du orkar så mycket och för att du gör som jag säger och aldrig ger upp!
Till och med när jag står upp och ner under en hel klass, då tycker du det är kul och vill ha MER!

Nu kommer all träning framöver kännas halvdan och det är det negativa med Nike Blast. Det är nästan för roligt :) ACTIC, jag drömmer om att ni ska sätta mera dans och konceptpass på schemat. 
Pretty please?! Sprid lite lycka till oss som älskar det!!

Inga kommentarer: