tisdag 24 april 2012

Herr och Fru Barnekow 
De ser så små ut framme i den enorma kyrkan... och någon typ av renovering pågick och jag undrar vad "konstverket" längst fram föreställde..? :)
Johanna och Lars hann väl skrida in ca 5 m innan tårarna på oss alla kom. De var så vackra och allt var så känsloladdat, kanske speciellt med tanke på några saker som skett senaste veckan. 
Johannas två bröder spelade och sjöng två låtar och det var så härliga texter, vi skrattade och brudparet skrattade. Och när de kysstes efter ringarna kommit på jublade och applåderade alla :) helt underbart!

Lars bror John till höger hade ju bästa kostymen :)
Lycka!
Världens vackraste!

Efter kyrkan bjöds det på fest i vackra Riddarhuset. Och vilken fest!!!


Många fina tal, jag grät och jag skrattade om vartannat. Finaste talet höll Lars till sin nyblivna fru. De är verkligen som gjorda för varandra och alla som var där öste fina ord över hur fint förhållande de har och hur fina de är mot och med varandra. Jag kan bara instämma, de är det paret alla är avundsjuka på och alltid har varit. De har något så speciellt och jag önskar de all lycka i framtiden.
<3

Prästen sa det så bra i kyrkan - "Väx med varandra. Att växa med varandra betyder inte att växa ihop. Fortsätt vara de ni är, fast nu kommer allt bli lite bättre."
Och Lars mormor sa det också så bra på middagen när hon skickade med brudparet orden "fortsätt att tänka själv" med en liten fin historia från Lars barndom. 
Lars två kollegor höll ett roligt tal och berömde Lars för att vara en så fin vän, till och med så fin att han svarar i telefonen 5min efter att han friat till Johanna på fjället, när den ena kollegan ringer och frågar om råd om en skidjacka. Ha ha!
Tjejerna höll tal om Johanna och drog liknelser till ett Kinderägg :)

Kate från Australien framkallade kvällens flesta tårar hos mig. Kanske världens härligaste tjej verkar hon vara! Kommer förhoppningsvis till Uppsala i juni. Då ska jag para ihop henne med någon så hon flyttar hit :)
Sen var det dans in på småtimmarna och självklart hade brudparet ingen stillsam brudvals på schemat utan här var det en röjig styrdans till Bruce Springsteen, med allsång till :)

Tack Johanna och Lars för att jag fick vara med och dela er stora dag. 
Vilka fantastiskt fina människor som var där och det verkade som att alla bara hade en sak att säga efter vigseln: ÄNTLIGEN! <3


Och tack för en grymt rolig bröllopsfest!


Inga kommentarer: