onsdag 26 januari 2011

Relation Sky Lounge

Nätverket RELATION hade mingel på UKK ikväll. Sky Lounge, ett nytt koncept och det var lite annorlunda motför hur det brukar se ut. Skön miljö men lite rörigt och ostrukturerat kanske, men å andra sidan var jag trött som tusan och svårimponerad. Det skulle ju "bara" vara ett mingel och då är det mycket upp till var och en hur bra det blir. Trevligt var det i allafall!
Utsmyckat på plan 6 med Uppsalas bästa utsikt!
Swedbank stod som huvudvärdar för kvällen och hade bjudit in Pär Johansson (Glada Hudik Teatern) som blev intervjuad och berättade om vad som är på g för dom!
Turné med Elvis, biopremiär och sen ska ju vi anordna en öppen föreläsning som Uppsalaborna har chansen att gå på i augusti när dom är här och kör föreställningen Elvis.
Här är trailern igen för biofilmen som ni inte får missa 18 mars:


Vi var på möte i Stockholm idag angående en annan grej vi ska anordna med Pär och det slår mig hur värt det är att få ägna sin tid åt betydelsefulla projekt, att få vara med och göra värdefulla insatser. Jag vill se en poäng med det jag gör och när jag ser en poäng, när jag ser att det jag skapar kan komma andra människor till stor glädje och inspiration då mår jag bra och då går jag igång!
Jag hoppas att fler vågar satsa på det som känns i hjärtat och själen, där framgång är en bieffekt och själva resan kanske är mer värd än resultatet och målet. Jag och Lottie pratade om vad vi skulle göra om man helt plötsligt stod utan jobb och utan bostad. Då är jag glad att jag ser hundra alternativ till vad jag skulle ägna mig åt, tänk så mycket roliga saker det finns att göra bara man väljer att våga tro på att man kan vara med och skapa förändring och avtryck.
Jag är tacksam för allt jag lär mig om dagarna, på gott och ont.
Annars har veckan varit rätt tung, men det lättar jag upp med träning och fina vänner!
Längtar efter härlig vårsol som kom fram en stund idag....

Inga kommentarer: