onsdag 28 mars 2012



Amerikaner kan det här med inspirerande videos :)
Självklart klyschig men livet är en klyscha och själv tänker jag bort videon när jag ser den och lyssnar på rösten och innebörden av orden istället. Det är viktigt att jobba hårt för det man tror på, på alla håll i livet. Det funkar inte att bara slita för det perfekta jobbet och lägga all kraft på det för en dag vaknar du upp och inser att det är tomt på toppen av framgångsberget. Jag tror på att vara dedikerad, men det kan man inte vara 24 timmar om dygnet i flera års tid. Då är något fel.
Det funkar inte heller att lägga allt krut på det privata tror jag, i alla fall har det inte funkat för mig utan jag måste ägna mig åt något jag tycker är meningsfullt och roligt på skolan/jobbet för att även må bra privat.
Jag blir en bättre person av att jobba hårt men jag skulle aldrig orka jobba hårt och ge allt om jag inte investerade tid, kärlek och energi i mitt privatliv. Work hard, play hard :)

Balans. Denna fantastiska lyxvara!

Om en stund dags för bikram igen, ville bara dela med mig för jag har haft en bra dag med en förmiddag då jag fick ägna några timmar åt en dröm jag haft länge. Även om man inte jobbat stenhårt för det så vet man när man är där, man bara vet när det känns i magen att man är på rätt plats.

Var glad om du har hittat något som gör att det är lättare att kliva upp på morgonen, något du brinner för och som ger dig energi. Vad det än är, håll fast vid det!

Inga kommentarer: