lördag 10 mars 2012

I veckan kom våren till stan. Ljust när jag kliver utanför dörren kl.06 och blå himmel innan frukost :) underbart och det ger energi!
Byter päls mot keps nu!
Har haft en riktig softarlördag i mina Nike's och passat på att tvätta och städa lite. Gick ner till gymmet där de hade ett välgörenhetsevent hela dagen. Företag anmälde sig till pass och skänkte 1000kr/var till Hjärtfonden. Sånt gillar jag, initiativtagande! 
Det bjöds på kanelbullar och proteinvåfflor och det luktade ljuvligt i gymmet kan jag lova. Blev kanske inte årets bästa träningspass för mig, rätt sliten i kroppen, men det var kul ändå och de hade fixat allt väldigt bra!

Jag vill själva göra något liknande själv och filar på exakt vad. Det är ju så lätt att glömma att alla kan göra något, litet som stort spelar ingen roll bara man inte glömmer att man faktiskt KAN göra något. På något sätt skulle jag vilja samla in pengar till Ungcancer. 
Speciellt efter att jag följt denna tjej på hennes resa. Om ni inte redan läst hennes blogg så gör det, sen kommer ni känna att ingenting begränsar er. Har man en frisk kropp har man allt.
Jag är så himla imponerad av henne, och framförallt berörd. Jävla cancer alltså!


Så jag har haft extra mycket energi på träningen denna vecka bara av att tänka: "jag är frisk". Det är en befrielse och det får mig att kunna pressa ännu hårdare när det smärtar. Och det får mig att inte klaga över små krämpor. 
Körde Emil's cirkelpass med Lottie i torsdags och han körde över oss totalt :) galet jobbigt fast roligt, temat var military! I går morse när jag klev upp för att köra Anton's intervaller var jag inte så kaxig kanske, men även det gick över förväntan. Men det behövdes inte så mycket vin igår kväll för att få fart på mig. Hade årets kanske bästa fredagkväll hittills med mina bästa vänner. Vi bänkade oss runt ett bord på Katalin och satt där i 5 timmar. 
Fina Per :)
Johan, Erik, Thompen, Cecilia och Andreas nya tjej var också med. Det blev många roliga snack, mycket Bruce och mycket Åre. Så himla gött med en massa glada nyheter och jag hoppas det håller i sig nu. Andreas förtjänar verkligen att få vara kär och glad nu, så himla härligt att se <3
Senare gick vi hem till Peran och drack lite mera vin och fortsatte surra, det var en trött Chris som promenerade hem vid 1 och sov som en prinsessa. Tack för att ni finns, vänner!
Ikväll har jag ätit middag med Mary och Bella och sen sett lite på Melodifestivalen. Det är ju en tradition sen fyra år tillbaka, att vi alltid firar Lotta och Mary's födelsedagar och kollar på melodifestivalen. Men i år har Mary egen fest nästa helg och Lotta är ju hemma med lilla Magda. Ska dit i morgon på kalas, mysigt! Var alldeles för längesen jag fick krama på dom, Magda är snart 3 månader gammal :) här har hon kläderna som jag och Mary gav:
Sötnos!!!!

Nu ska jag sova så jag orkar med en massa roligt imorrn. Det är ingen vanlig söndag för bästa Johanna kommer hem igen!!!!!!!
Jag är så galet stolt över DIG, du kickade rumpa med allt skit som hände och vågade släppa taget!!!!

Kom hem så får du tacos och godis :) 

Och just ja, på måndag landar en annan snygging på Arlanda ;) en kommer från öst och en från väst!

Inga kommentarer: