söndag 25 mars 2012

Med 3 liter vatten, en matta och en handduk gick jag in till min första bikram yoga klass någonsin. 40 grader varmt inne i salen och luftfuktigheten var typ 50%. Hett, med andra ord och långt ifrån en miljö där jag är van att träna. Helene utbrast "SHIT!!!" när hon kom in i rummet och det var verkligen så man reagerade... vadå, ska vi träna nu? i den här värmen?
Yup!
90 minuter senare hade jag svettats ut all vätska jag hade i kroppen och hade jag kunnat svettas ut kött och blod hade jag nog gjort det med. Jag var dränkt i min egen svett kan man säga. När man är dyngsur är man hal som en tvål så det gick ju sådär med vissa övningar att försöka hålla i sina fötter. Haha, måste sett roligt ut :) Men vilken HÄFTIG upplevelse och jag bara måste göra det igen! Det var kämpigt med värmen och att inte kunna få ta ett andetag av sval luft. Men kroppen mådde bra av värmen och stela muskler fick dras ut till ytterlägen och man känner ju att det är minimal risk att skada sig. Instruktören var en höggravid amerikanska som lät som en militär. Powerkvinna! Hon skapade ett häftigt fokus inne i salen och jag förstår inte hur hon håller reda på alla övningar och instruktioner, hon pratade ju oavbrutet i 90 minuter och sa vad vi skulle göra. 

På tisdag hoppas jag på klass nummer två! Testa om ni får chansen!


Belönade mig själv med världens godaste frukost efteråt :) jag älskar mina lördagsmornar hemma själv när jag varit och tränat och får sitta i lugn och ro och svara på mail, läsa, kolla nyhetsmorgon eller bara filosofera lite. Underskattat.
Fick lite tid till att plocka undan vintern igår också, skönt. Är orolig för att Åreresan över påsk inte blir av pga snöbrist och töväder. Gråter en tår om det inte blir av, vi som är bästa gänget som ska åka i år och jag var helt säker på att påsken var ett säkert kort. Men det är ju inte värt att åka upp om det bara är slask i backen. Då får jag spara mig tills jag får åka vattenbräda :) 

Dagens himmel gör min gata ännu mer färgglad :) Nu är det även SOMMARTID!
Det är Bandyfinal i stan idag, den sista för nästa år arrangerar inte Uppsala den längre utan Solna, men jag pallar inte bandy även om det säkert är kul där idag med så fint väder. Har iofs aldrig varit på nån match, men har heller aldrig varit sugen att gå. Nästa säsong kanske! Jobbar lite hemifrån idag och var ner en sväng på stan för att få lite sol. GÖTT med vår och folk som ler!

Hade en awesome lördagkväll igår på PLOCK. Drinkar och musik som förflyttade mig till en bar i New York eller Karibien och ett sällskap som fick mig att skratta och må väldigt bra. Så om ni undrar vad stans finaste kille gjorde igår så kan jag berätta att han satt i baren med mig. Ibland ska man ha tur vet ni :)


Inga kommentarer: