måndag 4 juni 2007

Nytt jobb!

Jag och Frida fixade jobb igår!! Vi åkte hem till en kille som har en cateringfirma, Michael heter han. Han bodde en bra bit österut så om vi inte hade haft bil hade vi inte tagit oss dit. Han anställde oss direkt och vi kommer få jobba som värdinnor kan man väl säga. Duka, servera, stå med fat osv. på judiska fester. Jag får jobba på söndag om jag vill på en såndär Bar Mihtsva (ingen aning om hur det stavas...). Intressant! Vi tjänar 14 dollar/timmen svart så jobbar man nån helg i månaden kan det verkligen löna sig! Dock kommer ju jag inte kunna jobba mer förrän efter sommaren men Frida har sommarjobbet kirrat =)
För att jag ska jobba på söndag måste jag bara hitta svarta finbyxor och skor...
Problemet är ju alltid bil, men nu kan vi nog lösa det med att åka med Sanna i vår engelska klass (hon jobbar redan där) och sen när Frida köper bil i höst så blir det lättare.

Hade sista engelska-lektionen nyss, det gick bra. Vi har uppsats-inlämning på onsdag och sen prov då också. Uppsatsen känns sådär, har tappat motivation på senaste som sagt...Men men...man tar fram de sista krafterna.

Här är vår älskade Mustang som vi måste lämna tillbaka imorgon (Frida hyrde den två dagar till,haha). Jag skulle inte ha något emot om Frida hämtade mig med hennes egen cab när jag kommer tillbaka efter sommaren....oh yes! Igår åkte vi runt och log som två små barn i bilen, bara av känslan att få köra och få köra en sån skön bil. Om ni någon gång funderar på en cab så rekommenderar jag verkligen den här =)

Inga kommentarer: