måndag 4 juni 2007

Sista veckan närmar sig!

Om 8 dagar åker jag till Sverige! Tiden försvinner verkligen...sommaren kommer gå minst lika snabbt förbi...scary =/ men jag fick höra att det var sommar i Sverige och då blir jag så glad!!!! Idag har jag pluggat sedan kl.9 imorse. Frida hade kvar bilen så nu var vi bara tvungna att ta en sväng igen så vi mötte upp Marcus på en restaurang i Santa Monica där han bjöd oss på lunch. Jag åt rödspätta i limesås med bakad potatis och pinjenötter, mums med andra ord! Rena lyxen den här helgen när jag blivit bjuden på mat flera gånger =) I love it! Marcus jobbar ju som polis i Santa Monica och han har en hel del historier på lager om olika arrester och grejer som händer. Till exempel igår fick han ett "call" om en kvinna som ringt och sagt att hennes pojkvän slog henne. Han och en kollega åker dit och får sig ett gott skratt när denna kvinna berättar hela historien om hur hennes kille anklagat henne för att vara otrogen när hon föreslår att dom ska testa något nytt i sängen (?)....Ja, jag behöver kanske inte gå in på detaljer men det slutade i allafall med att mannen hade slagit henne med en dildo för att han trodde hon varit otrogen. Hon hade ett rött märke på kinden och Marcus var tvungen att beslagta dildon som bevismaterial. Min fråga är hur han höll sig för skratt? Nu ska jag bara plugga lite till, har min uppsats som måste bli klar och sen en final på onsdag! Just ja, senare ikväll ska nog jag och Frida åka till en snubbe som har en cateringfirma där vi kanske kan få jobba. En tjej i vår engelska-klass jobbar där och hon tipsade oss, men eftersom vi aldrig har bil har vi inte lyckats ta oss dit tidigare, men nu har vi ju Mustangen några timmar till så förhoppningsvis kan han träffa oss senare. Då kanske vi får jobba nästa helg på nån judisk fest som han ordnar....intressant! Bara jag får pengar så gör jag anything.....nästan =)

1 kommentar:

Anonym sa...

tja darling...... nu ska ja kångla igen...... du behöver INTE shoppa åt mig..... fixar de senare i sommar ist.... ses snart så går vi ut å går!! kram