fredag 1 juni 2007

Urban skämmer bort oss igen!

Torsdag kväll nu, natt snarare. Har suttit och snackat med Oscar som är Marias (vår spanska roomie) killes kompis. Han och Johan (Mias kille) åker hem till Sverige på lördag efter ett år här. Han ska köra IRONMAN i sommar och har tränat som en galning förstås. Jag beundrar honom för hans disciplin...inget halvdant försök utan här snackar vi om killen som kör 200% träning och kost för att klara tävlingen på 10 timmar. Jag blir trött av att bara höra om det...skulle inte ens palla att simma, cykla eller springa halva sträckan ens! Tidigare ikväll skulle jag och Gino kolla film efter en spännande NBA match med LeBron James som matchvinnare...vi hade hyrt "STOMP THE YARD"(dansfilm!!!!)...jag hade till och med köpt popcorn till oss. Det slutade med att vårt kök höll på att brinna upp. Gino underskattade effekten av vår micro. Efter 4 minuters poppande var köket rökfyllt och micron brann nästan!!! Så det tog en timma innan man kunde andas normalt här hemma! Marcus och Frida drog till Marcus istället och jag och Gino fastnade i diskussion istället för film. Så det blir nytt försök imorgon. Jo, imorgon händer det något mycket stort i Fridas liv. Den sista av hennes tre drömmar ska uppfyllas!!!!! Vi ska åka till Michael Jackson's gamla hem, hans stora ranch utanför Santa Barbara, mera känt som Neverland. Den är ju på väg att säljas och Frida vill inte riskera att missa att åka dit så imorrn åker vi med Jeff, Katta och Gino på en roadtrip. Fridas pappa Urban bestämde sig nämligen för att belöna oss lite eftersom vi varit så duktiga i skolan denna terminen så han hyr en bil åt oss i helgen. Inte vilken bil som helst heller utan en MUSTANG CONVERTIBLE!!!!!!!!!!! Så imorrn får alla på Highway 1 se upp för då cruisar vi där, förbi Malibu och längs stränderna! Att få ha bil känns som REN lyx för oss nu, det är en sådan frihetskänsla för vi är verkligen låsta här utan bil. Så fort mörkret kommer tar man sig INGENSTANS. Frida ska även köra drive-thru på In'n'Out hela helgen. Det är det snuskiga hamburgerstället där man kan få 10 burgare på hög om man vill! SNUSK! Jag ska packa matsäck istället =) För er som undrar vad de andra två drömmarna i Fridas liv var kan jag avslöja att den ena var att flytta till USA och den andra var att stå på Michael Jacksons stjärna på Hollywood Walk-of-fame. Ni kan tänka er hur lycklig hon kommer vara efter imorgon! Bra jobbat va!? Ska försöka ta mig upp och promenera imorrn bitti men chansen är 50/50 att jag orkar... Nighty nighty!

4 kommentarer:

Josefin sa...

Hälsa Mr Jackson, jag drömmar om att jag åker med er i bilen men vaknar ganska snabbt och inser att jag sitter hemma i ett halvmulet sverige, bakis och väntar på att börja jobba! Ha en trevlig roadtrip KRAM

Josefin sa...

Just ja!!! Lördagen den 18 juni tycker jag att vi ska ha fest i sundsvall.... vart vet jag inte ??? kanske hos mig men de är så långt från stan ju ... Iallafall så skulle de vara asroligt. Min bästa danskompis från Gävle hänger på oxå hihi KRAM igen

Anonym sa...

tja darling.... tillbaka från kallsuparnas land...... hade det skitgött och ville inte alls hem..... träffade min blivande men, men han var redan upptagen..... men men, man kan inte alltid få som man vill...... messade ditt svenska nummer igår men du kanske inte kan läsa de...... skulle vilja att du shoppar åt mig så du kan väl skriva på msn...... så sätter ja in pengar osv.... puss på dig vännen, ska bli skönt att få hem dig!!

Anonym sa...

Åååååå...hoppas ni har kul på Neverland...måste vara underbart för Frida att ha uppfyllt sina största drömmar..grymt jobbat =) HÄLSA MASSOR =) puss & krams