måndag 8 mars 2010

Anna Ankas dag idag!!

Internationella kvinnodagen. Är alla andra dagar för männen eller finns det en "internationella mansdagen" gömd nånstans?
Trams, men okej - tjejer förtjänar lite extra uppmärksamhet en dag som denna och då menar jag kvinnor som kämpar lite mer än oss friska, starka, och privilegierade svenskor som har det oförskämt bra här i livet men ändå går runt och klagar och förväntar oss att det ska regna lycka från himlen!
"For things to change, you have to change. For things to get better, you have to get better".

Jag ligger inte riktigt i fas med allt jag ska ha hunnit med nu och ikväll fick det bli lite ändrade planer, inget gymmande eftersom min kroppstemperatur inte är som den ska idag. Jag lagar matlådor, planerar, pratar i telefonen och surfar runt på nätet samtidigt. Förra veckan gick i ett rasande och roligt tempo. Jag och Lottie besökte Örebro under 15 intensiva timmar i onsdags....
Slottet i solljus och med prinsessan framför :)
Vi hade möten hela dagen på Startcentrum. De är arrangörer för ett stort entreprenörsevenemang varje år som heter Emax (i Örebro) och är för ungdomar i gymnasiet och strax över. Jag och Lottie har fått ansvaret för rekryteringen av den nordiska varianten av Emax som går i Danmark i augusti. Vi ska alltså rekrytera 50 st svenskar mellan 18-25 år som är drivna och engagerade, kanske egna företagare, kanske duktiga på sport eller musik och vill satsa på sina drömmar!
De får alla varsitt stipendium att åka till Danmark och delta på eventet med föreläsningar, workshops och en avancerad affärssimulering. Vill du veta mer så gå in på www.emaxnordic.com
Snart börjar jag marknadsföra och leta efter de rätta personerna och det känns jättekul att få jobba med det här fram till 1 juni.

Vi fick alltså in vårt första uppdrag denna dag och det firades lite smått - Lottie testade kalvlever, vågat! 
Jag höll mig till det vinnande konceptet - rödvin!
Vi åt en trevlig middag med Lottie's kompisar Micke, Johan, Daniel och hans tjej. Micke och Johan driver laget.se och klubben.se - två mycket duktiga och trevliga killar som även anordnade den fest som "den berömda 12an" var med på i höstas. Snart dags för vårens party i Örebro...!
SJ skämde bort oss med kaffe och bullar på vägen hem. Två trötta med glada brudar är äntligen igång med verksamheten. Dock har vi lite bekymmer - vad ska företaget heta? Klurigt!
I torsdags gick jag, Lisa och Malin ut på Stocken och gjorde av med säkert 100kr var... haha, det är löjligt billigt jämfört med vanliga krogen. Livsfarligt. Vi hade en väldigt rolig kväll och jag avslutade den med trevliga bankkollegor på O'Connors!
Dagen efter var det mera firande i Stockholm!
Först dans på WC Nybro med bästa Lollo, vi var ett stort gäng denna gång - jag, Lisa, Lottie, Emma, Fia, Josse, Therese och Emelie. Alltid lika kul! Sen hängde Sara och Madde med på partey!
Förfest hos Hugo med trevliga killar och alla fina tjejer, sen ut på Sturecompagniet hela natten lång...
Vasalopp och ny business firades med världens bästa Lottie!

Lördagen var första vårdagen skulle jag säga, helt otroligt väder både i Sthlm och Uppsala. Äntligen VÅRKÄNSLOR!
Jag jobbade hela eftermiddagen och kvällen och igår åkte jag tillbaka till Stockholm för söndagsträning med Erik på hans byggargym - lite annat än WC eller SATS men det funkar ju det också. Sen mötte jag upp mamma, Freddie och Johanna på Hötorget för att gå på bion. 
En mycket bra helg alltså!

Måste lägga upp den här sköna bilden på Lisa från idag... såhär sitter vi och jobbar på UNT:

Jag, Lisa och Henriette hade ett möte idag ang vår idé om en "Beautified"-kväll. Det är härligt när människor tror på ens idéer och nu ska vi bara hitta tid att planera för det vi vill göra - välkomna våren med lite skön inspiration! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är första uppdraget??? Grattis Snuppan!

Själv har jagbränt bh'ar och grott kroppshår idag. NOT. Jävla trams. Bra ordval där!

POK
Frida