måndag 1 mars 2010

Hur lockar du fram din kreativa sida?

 
Ibland är det inte så lätt att vara kreativ på beställning...

...men helt plötsligt kan det lossna :)

Det finns många sätt att få igång kreativiteten när det är hjärnsläpp.
Igår skulle jag och Lottie jobba lite men hennes iPhone (inte alltid så bra som den ser ut!) kraschade så vi gick runt och letade varann på stan ett bra tag, tur att Uppsala inte är så stort :) Jag hittade Lisa först och drog med båda hem för mat och prat. Lisa testade en övning på mig som går ut på att träna sig i tankekraft. Coolt, för det funkade.
Lite senare bytte vi Lisa mot Freddan och kaffet mot rödvin. Tänk så gott det kan vara när man förtjänar det!
Där kom kreativiteten igång lite bättre även om vi var lite trötta efter Vasan och en jobbig bilresa hem. Men så länge jobbet går framåt och inte bakåt har man ju åstadkommit nånting i allafall.

Jag avslutade helgen med ett Skypesamtal med Frida. Usch så jag saknar dig och L.A. kul å snackas!!

Idag har vi haft föreläsning hela dagen, en kvinna från Runes Kommunikation var hos oss och inspirerade oss till att vilja skriva texter som når in. 
Vi snackade om vikten av att göra sig förstådd, hur du riktar dig mot rätt målgrupp, hur genussegmentering funkar, vad en puff är och hur bra en grym pay off kan vara för DITT varumärke!
Intressant dag!

Lisa gjorde mig extra glad idag också när hon gav mig ett väldigt fint, personligt och rörande kort helt oväntat, där hon skrivit så fina saker. TACK! Det satte också lite fart på min kreativitet!

Bjuder du nånsin på komplimanger bara sådär helt utan anledning? (eller tänker du dem bara tyst för dig själv?) 

Nu kan till och med jag hålla med om att vädret är SKITTRIST, jag vill ha vår, sommar, sol, lätta kläder och höga klackar!! Om 2 månader är det Valborg... :)

Inga kommentarer: