lördag 20 mars 2010

En rolig vecka!

En nästan helt ledig helg ligger framför mig!!!!!! :) 
Jag har haft de här tokarna + Peran på besök ikväll...vi käkade tacos, drack lite rödvin och kollade på Solsidan som säkert halva Sverige gjorde.. Sen skickade jag ner partydjuren på stan och jag ska krypa ner i sängen och SOVA. Jag har inte direkt snittat 8h den här veckan...
Det har i allafall varit en riktigt bra vecka och solen har lyst över stan...
..i tisdags hann jag och Lottie ut på en liten promenad innan jobbet. Sen möte och massa nytt på banken, de bildar ett helt nytt team där jag ingår och det är lite kul eftersom jag gav det på förslag för länge sen. Nu ska jag ju inte fortsätta arbeta där så länge till, men jag tror på deras försök och önskar alla nya "poolare" lycka till... 
Jag har varit i Sthlm två kvällar, en trevlig måndagskväll med hemmagjord musselsoppa och sen en mysig onsdag med bio - "Green zone" med Matt Damon som handlar om kriget i Irak. Riktigt bra film, se den!
Sen var jag och Lottie på MingelkvällStockholms Handelskammare med en massa trevliga människor. Sveriges mingelproffs Sophia Sundberg höll föreläsning (intressant!) och sen minglade vi runt och haffade några bra kontakter inför framtiden. Tänk om jag visste vad strategiskt nätverkande kan ge när jag var 15 år? :) Är jätteglad att vi gick dit och det var inte sista gången.
Fina Lottie!
En fokad Chris :)

I projektet håller vi på att skriva rapport nu, förbereda examinationen och sammanställa resultatet av den senaste räckviddsmätningen. Jättekul för den visar så bra resultat och vårt slit har gett värde :)
Det blir långa och intensiva dagar på UNT, då spårar det lätt ibland..det blir en del roliga klipp på youtube och dåliga skämt för att hålla motivationen uppe. Jag och Lisa hittade också dessa kepsar i förrådet och tyckte det var jättekul... :)

Nyfiken i en strut alla dagar i veckan!
Igår kväll hade jag, Lisa och Henriette en till idé-kväll där vi försökte styra upp vårt kommande event. Vi byter spår lite hit och dit och det tar tid att komma fram till VAD exakt vi ska göra. Men igår kom vi fram till lite spännande saker som jag hoppas vi kommer kunna genomföra i Uppsala i vår... det handlar om hår, make och styling och under namnet "get beautified" efter Lisa's företag. 
Vi satt i mitt kök och pratade till midnatt och sen kunde jag och Lisa inte sova så det var två trötta tjejer som gick upp 6 för att gå på "sociala medier"-föreläsningen imorse. Som tur är var den väldigt uppiggande och att mingla kl.07:30 på morgonen passar mig bra!! Marknadsföreningen i Uppsala ordnar dessa frukostar och dit kommer jag också gå igen!
Hittade en så fin bild på mig, Lisa, Johanna och Malin från UNT's julfest på Saluhallen.
Jag tycker tiden gått så fort sen i somras, vi har verkligen haft ett spännande och kul projekt!
Vi hade reflektion med UNiT18 en stund idag och gav varandra nyttig feed back på sånt vi kan sluta, börja eller fortsätta med. Jag uppskattar att få ärlig och rak feed back och hoppas att jag i framtiden alltid kommer uppmuntra till det. Alla kan vi bli bättre på att kommunicera och det är kul med alla olika tolkningar vi har av vad som sker och hur vi uttrycker oss :)

Just ja, så var det Twitter... ni kan följa mig: chrisolai
Jag har inte riktigt kommit igång men senare hoppas jag kunna sprida lite inspiration även där. Kul med fler kommentarer om bloggen, funderar nämligen på om jag ska ha den kvar...

4 kommentarer:

Frida sa...

Chriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis! NEJ NEJ NEJ NEJ!!!!!!!!!!!!
Nu blev jag ledsen!!! Du får inte sluta blogga :( Det känns som att det är mitt hundkoppel på dig :) Annars har jag ju noll koll på vad min Piff gör, och inget att dra i när du missköter dig :(

Sophia Sundberg sa...

Chris och Lottie! Underbart att träffa er på Stockholms Handelskammare! Jag ser fram mot att höras nu i veckan. Jag har länkat till detta inlägg från Ypsilon på Facebook: http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Ypsilon-Sophia-Sundberg-Natverksexpert-och-proffs-pa-att-affarsmingla/219667320574?ref=ts
Må så gott så hoppas jag vi snart syns igen!

Marie Söderberg sa...

va va ni oxå där på mingel..synd vi inte han träffas :)..jag var där och letade kunder till mitt företag skönhetsbyrån:) hittade hit till er/din sida tack vare sophia /ypsilon som skriver om er på FB.
men..kanske våra vägar korsas vid annat tillfälle:)
ha det gott;)

Marie Söderberg sa...

hej igen, jag funderar oxå att gå med i handelskammaren :) vad är det ni gör ?...läste nåt om räckviddsmätning..och sedan om hudvård :)..imorgon är det mingel på BNI i Kista..är det något ni ska på?..