tisdag 23 mars 2010

Retorik inför examinationen

Idag hade vi retorikföreläsning med syfte att öva in våra examinationsframföranden. Veckan efter påsk blir alla projektgrupper examinerade i Fas 2-projekten, då kommer UG + examinator till skolan och vi får 2h på oss att presentera hela projektet (dvs glänsa och leverera!). Vi har skrivit en projektrapport som ligger till grund för presentationen och UNiT18 satsar på att hotta upp framförandet lite grann jämfört med en 18 sidors rapport! :)

Nina Buchaus (från www.creviretorik.se) var vår föreläsare och henne har vi haft flera gånger tidigare, det blir alltid bra engagemang och idag var inget undantag trots att vi bara var 12st på plats. Desto mer tid i rampljuset för var och en av oss!

Filmkameran var riggad så snyggt som på bilderna och vi fick läsa dikter för att träna rösten och under tiden puttade och drog vi i varandra för att höra skillnader i röstläget. Många skratt och jag garvade mest åt mig själv när jag läste nån dikt om ett träd... haha...poeten Chris är ingen som dyker upp speciellt ofta om jag säger så. Hon finns liksom inte.
Lisa och Malin drog av en dans :)
Vi fick öva på inledning och då spexade vi till det i ett försök att imitera vår UG Theo. Jag spelade Theo och gormade på amerikansk brytning och publiken gillade det - får väl se om vi behåller den till riktiga examinationen. Rätt vågat, men jag föredrar ju humorinslag :)
En rolig dag på skolan och den här listan hittade jag i senaste Relation...
Ikväll sprang jag 9km på löpbandet och det käääääänns att jag inte tränat på över 2 veckor, så BRAVO till mig själv! Beach 2010 känns långt borta men så är det ju alltid... Ska ta tag i träningen så fort snön är borta och det är lättare att ta sig till gymmet. Jag gillar mitt gym väldigt mycket och saknar det nu för tiden och det kallas väl motivation... 
Don't think, run. (Nike's nya kampanj)
Sen var det belöning - tacokväll hos Lotta med henne, Mary och Andreas. Lilla familjen minus Per. Vi såg på senaste förnedrings-tv-serien och jag blir lika äcklad varje gång (typ en gång/år när jag ser det) att dessa människor får synas i tv när det finns så mycket annat vettigt folk. Urblåsta och fullständigt patetiska killar som dejtar tjejer i ett mörkt rum är INTE bra tv. 
Dubbelsuck.

Just ja, igår var det också en väldigt trevlig kväll för då hade jag Jossan, Per och Pablo på middag. Länge sen jag hängde med Jossan, kul att du kom hit och välkommen tillbaka :)
Timrå vann hockeyn igår och Sundsvall vann basketen idag. KUL!


Inga kommentarer: