måndag 22 februari 2010

Hemma från norr

Sundsvall är en otroligt vacker stad i snö och solljus. Jag och Lottie har haft en härlig helg trots att det inte blev så mycket skidåkning som vi ville... Men vi har laddat desto mer mentalt, i bastun och med god mat och massa nya idéer! Ju mer vi pratar desto mer jobb skaffar vi oss och idéerna tar aldrig slut.. de måste bara organiseras lite innan de kan utvecklas :)
Vi hade ett bra möte med pappa idag som gav oss några tips om var vi kan söka finansiering till ett av våra projekt!
Vi letade Vasaloppsoutfit på Myrorna men det spårade ur rätt snabbt.... haha!
Vårt hus har nästan snöat igen. Många år sen jag såg så mycket snö and I love it!
(det blir ju ändå inte sommar förrän i maj så varför inte vacker vinter ett tag till...)
Just nu säger jag bara JA JA JA JAAAAAA till allt roligt som livet erbjuder! :)

Det är bara EN annan sak jag just nu önskar jag kunde göra något åt, en enda sak som jag så gärna önskar att JAG kunde påverka men som jag står helt hjälplös inför. Det gör så ont att stå och se på.
Den här helgen gjorde mig återigen påmind om att droger inte är någonting annat än ett enda stort svart hål som drar ner alla som kommer nära... förr eller senare. Plockas man upp i tid har man tur. 
Tänker på DIG.

2 kommentarer:

Josie1 sa...

Jaa ja ja jaaaa du har så rätt, jag som alltid envisades med att gå runt Ja, Vet ej, Nej skyltarna men det klart att det är JAAA

Jag blir så imponerad över din drivkraft och din vilja. Du kommer att gå fet långt.

Lööve Lööve Lööve

Anonym sa...

http://alternativet.blogg.se/2007/april/sagan-om-den-havererade-narkotikpolitiken.html

http://www.newsmill.se/artikel/2010/02/17/dags-att-avkriminalisera-cannabis

Jag tycker man skall avkriminalisera just cannabis för att komma i bukt med de "tunga" drogerna. Jag vet att människor som är mot droger inte gärna heller läser den dokumentation eller argument som finns. Räknar nog inte med att du skall göra det heller. Oavsett vilka diskussioner som uppstår så kan drogmotstånde inte sträcka sig en millimeter för att rubba sitt paradigm. Jag säger absolut inte att man ska släppa allt fritt, men som alltid finns det två sidor av myntet och i Sverige allra helst så tar man bara upp en sida och ens vägrar se på den andra, medans det i andra diskussioner om vad som är bra och dåligt för människan, faktiskt kan ske en förändring till inställning eller viss förståelse även om man inte håller med.