lördag 13 februari 2010

Middag gånger fyra!

I torsdags avslutade vi räckviddsmätningen med strålande resultat, jäklar vad vi kämpade och det är inte lätt att få 600 Uppsalabor att svara på en enkät om deras tidningsvanor mitt i lunch- och pendelrushen!
Vi gillar att tävla i UNiT18 så vi satte igång ett system och tävlade mot varann i att samla in enkäter och det satte bra fart....
När vi äntligen var klara firade vi med att gå på "KICK-ASS-STAND UP" med referensgruppen!
Det var Özz Nuyen på O'leary's och det blev hamburgare och många skratt, vissa hysteriska! helt underbart att få slappna av i huvudet och bara få garva, dom tre okända killarna som värmde upp var bättre än dragplåstret tyckte jag. Gratis stand up varje torsdag för er som gillar det, jag kommer definitivt gå igen!
Vi gick vidare till Oasia och fick sällskap av Fredrik och hans vänner, Hampus och några till. Väldigt trevligt och för en gångs skull inte ett enda snack om jobb eller projekt. Välbehövligt!

I går hade jag och Emma styrt upp en heldag med teambuilding. Jag inledde dagen med en stund medveten närvaro, andningsövningar och massage. Sen ledde Emma några roliga lekar där grupperna fick klättra på varandra och hjälpas åt att minnas vad som låg under en filt. Samarbete av olika slag alltså!
Efter lunch promenerade vi upp till Campus där jag fick låna en sal för att köra skiten ur oss :) Vi lekte spökboll och "jagis" (fick lära mig att det inte heter "Jagis" här nere men jag vet inte vad det annars heter) och vi byggde mänskliga pyramider. Imponerande samarbete måste jag säga, ingen som ger upp och alla hjälper till att sträva högre och högre :)
Avslutningsvis hade jag bokat en Afro klass, men tyvärr bangade killarna (som jag misstänkte att de skulle), så det var bara vi tjejer som fick dansa till trummorna och leka fjäril och fågel :) Skön början på helgen!
Jag och Lisa var bjudna hem till Henriette på kvällen och där dukades godsakerna upp, tapas och massa godsaker tillsammans med tjejsnack och Let's Dance. Tyvärr var vi lite för slutkörda efter en intensiv vecka så hjärnan orkade inte prestera så mycket som vi önskade. Vi har nämligen också en rolig grej på g!

Min mamma hade skickat mig ett gulligt kort som verkligen förgyllde min fredag :) Tack älskade mami! Det är verkligen speciellt att få ett handskrivet kort eller brev nu för tiden. Jag minns när jag var yngre och hade brevvänner, vissa som jag fortfarande har som vänner, och jag skickade kanske 5 brev i veckan som kunde vara 10 sidor långa. Mycket bättre och roligare än t.ex Facebook nu för tiden! Jag försöker skicka kort lite då och då till mina vänner för att jag tycker det är så kul att få göra någon glad när de kommer hem :)

Idag var det ganska segt att kliva upp till jobbet men jag har ännu en rolig kväll att se fram emot... 3-rätters hos Andreas med trevliga kollegor! Han lagar världens godaste mat så det känns riktigt lyxigt.... och det kommer bli intressant att se hur många kilon extra jag har på måndag med tanke på alla fyra middagar på rad, imorgon blir det ju Stockholm och mer firande :)

Inga kommentarer: