tisdag 16 februari 2010

Ungefär som i filmer

 
En riktigt bra helg har det varit och den tog inte slut förrän nyss! Hittade den här bilden från vår discofest för ett år sen och kan lätt konstatera att det ofta ser ut såhär när jag umgås med Lisa och Lottie :) bara massa skratt!


I lördags kväll bjöd Andreas in till fantastisk middag hos honom (behöver du en kock nån gång så tipsar jag verkligen om Andreas!) tillsammans med dessa trevliga kollegor som uppdaterade mig om det senaste skvallret på jobbet - två av cheferna har tydligen funnit varandra!  ....ska man då alltid hylla kärlek kan jag undra? Det är betydligt svårare att göra det med vetskapen att den slår två familjer i spillror. Jag känner inte till omständigheterna i just det här fallet, men tanken slog mig att kärlek verkligen kan vara ren lycka och total olycka samtidigt. Kul för den som är lycklig men hemskt för den som blir lämnad/sårad...

För två år sedan var mitt hjärta krossat och för ett år sen var hela jag alldeles trasig inombords. Så det behövs inte så mycket nu för att jag ska känna mig otroligt glad, tacksam och lycklig. Jag är löjligt glad över att bara ha tagit mig igenom dessa två år. och att det är ÖVER nu. Men det är lite lustigt, att när man bryr sig som minst om vad som sker så börjar det hända små spännande saker helt oväntat. Det känns som att mitt fokus ligger helt rätt just nu och saker faller på plats! 
Jag som aldrig hymlat med att jag lever många klyschor måste återigen konstatera - det handlar bara om inställning! MIN inställning! Och just nu äger den :)

Min energi lägger jag på sånt som får mig att må bra....till exempel:

Jag, Lottie, Lisa, Anna och Tove blev bjudna på Alla Hjärtans Dag-middag i Stockholm igår...
Fem mycket stiliga, trevliga singelkillar skämde bort oss med bubbel, middag, vin och roligt sällskap! Ett mycket bra initiativ, vi tjejer var mycket imponerade och smälte i takt med de cupcakes som killarna fick av oss (hembakade of course). Kvällen fortsatte sen på Caféet med lemondrops, en kass drinktävling och dagen till ära - kyssar :)

Imorse var jag glad att jag slapp flyga till Polen klockan 07, men ännu gladare att jag inte känner så många i Vasastan ;) Det var fyra småtrötta tjejer som vägrade ha en vanlig måndag utan istället bänkade sig i biosalongen mitt på dagen (gilla Stockholm) för att se filmen Valentine's Day som innehöll en uppsjö av bra skådisar men kanske inte en helt unik story...men romantik går ju oftast hem hos mig så vem bryr sig om storyn då? Och den utspelar sig i mina hoods i Marinan och Venice, fick en hel del HEMlängtan dit kan jag lova och innan filmen var slut var vi alla lite småkära i Ashton Kutcher och Bradley Cooper...Och kanske även i Jessica Biel, Jessica Alba och Taylor Swift!

När vi till slut kom till Uppsala efter tekniska fel på tåget så blev det två hinkar kaffe för att orka jobba lite med Lottie. På fredag ska vi hålla vår första workshop tillsammans!!! Det blir inte den sista och så fort vi fått mer struktur kan jag berätta mer detaljer, men det handlar i allafall om att vi vill försöka effektivisera verksamheter/företag med hjälp av omdefinering, formulering och visualisering av vision, mission, värdegrund och mål. Allt genom workshops som vi själva håller i. 

Vi ska även klara av ett Vasalopp om drygt en vecka...... imorgon blir det träning igen och på onsdag kväll ska jag förhandla om sponsorkläder, kan ha nåt riktigt bra på gång....! :P

Inga kommentarer: