tisdag 9 februari 2010

"jag håller på att bli sjuk"...?

Sen jag började på UNT i somras har vi skojat om det varje gång nån säger det. 
Enligt vår uppdragsgivare finns det inget läge där man "håller på att bli sjuk". Antingen är du sjuk eller så är du frisk. Jag håller faktiskt med! Finns ens uttrycket på engelska? :)
I morse mådde jag crap, kom till skolan och blev påmind om att jag säkert blir sjuk om jag går runt och säger att "jag håller på att bli sjuk..." (tack Lisa!). Så jag tog två panodil, kände mig piggare och orkade åka 1,5mil på skidorna ikväll med Lottie och Anna!
Jag älskar uteträning! Helt överlägset och säsongsanpassad träning är den bästa för mig! Det var jobbigt och lite bakhalt, men det gör inget, för jag njuter av att staka mig fram av egen kraft och andas in frisk luft. Känner mig stark och duktig som kämpar på med den här nya sporten!

Så imorgon har jag bestämt mig för att vakna frisk!
I lördags styrde vi ihop en liten friluftsdag med ett gäng från skolan. I Fjällnora hyrde vi långfärdsskridskor, grillade korv och satt vid elden och myste! Fler sånna här dagar, vad gör man inne hela helgerna egentligen? Är tacksam att jag har vänner som gillar att vara ute i naturen, ser fram emot en sommar med många uteäventyr :)
 
  
Det är skönt att komma bort från stan emellanåt!

Nu ska jag sova för om 8h ska jag möta upp Lottie på skolan för lite planering av en rolig grej vi ska göra :) Får vi till det bra kan det vara starten på massa roliga uppdrag, spännande!
Sen har jag handledning och efter den blir det räckviddsmätning med UNiT18 i Svavagallerian tills stängning. Hoppas på att få in alla enkätsvar vi behöver!

Inga kommentarer: