torsdag 6 maj 2010

Laddad för en rolig sommar!

Jag har en önskan om att kunna göra det möjligt för andra individer att testa och utveckla sina idéer, sin självkänsla, kreativitet och företagsamhet.
Samtidigt som jag själv utvecklas och kommer närmare mina mål i livet!

I sommar har jag och Lottie fått chansen att fungera som inspiratörer, bollplank, mentorer och förebilder för en massa ungdomar i Uppsala, Håbo och Enköping och skapa ett klimat som uppmanar och uppmuntrar till att tänka utanför ramarna och att våga och som visar på entreprenörskapets möjligheter!

Vi är nu efter en 3-dagars kurs i Sundsvall certifierade handledare för konceptet 
Sommarlovsentreprenör som bygger på Open For Business!

Om detta fanns när jag gick i gymnasiet hade det varit som klippt och skuret för mig. Nu ska jag coacha entreprenöriella ungdomar, som är fulla av idéer och kompetens, i hur de ska skapa sin egen framtid, lösa problem, fylla behov och TJÄNA PENGAR!
Och det bästa med den här pedagogiken är att det går lika bra att applicera på ALLA, inte bara ungdomar.
Vi gjorde en gerillamarknadsföringskampanj på en skola i Sundsvall och hamnade i både tidningen och på TV4. Allt som allt tog det en timme att planera, genomföra och utvärdera!
Ulla är kursledare och en helt fantastisk kvinna från Norrland som tagit Open For Business till Sverige och skapat Sommarlovsentreprenör. Det var inte mycket som var nytt för mig och Lottie, vi har med oss massor från vår utbildning. Det bästa Ulla sa var "lär dig när du behöver och genom handling". Ligger mycket i det som jag själv håller med om. 
Vi hann inte så mycket mer än kursen men en skön promenad i matchande kläder hann vi!
Och ett roligt möte med Lisa som driver ett framgångsrikt företag inom entreprenörskap som jag hoppas vi kan hitta ett samarbete med framöver. Väldigt kul i såfall!
Mamma, Casper och syster fixade en tacokväll till oss och igår var det grillning hos storebror i syfte att börja planera BRÖLLOPET mellan honom och Jenny :) 
Jag och Jesper tar oss an uppgiften på största allvar och 10 september smäller det!!!

KONSTEN ATT BÖRJA
ÄR ATT BÖRJA!
Tack Lottie, min snygga partner, för en rolig vecka i Norrland, alltid lika kul att göra saker med dig!


Inga kommentarer: