måndag 3 maj 2010

Valborg med vänner

I torsdags fick jag som sagt besök av Fia och syrran som planerat... Sen överraskade Emmi och Tess :)
Jag satte dom genast i arbete i form av soff-släp upp till parken. Förr om åren satt vi på filtar men nu duger inte det utan nu ska det vara skinnsoffa och då måste man vara lite kreativ... en palldragare och fem starka brudar fixade biffen utan problem! (Soffan sponsrades av UNiT18 från en av våra kampanjer och behövde slängas....)
Gino och Peter dök också upp på Hotell Salagatan i torsdags innan det var sovdags för att orka upp till champagnefrukost på skolan kl.08:00....
Folk och flytande frukost!
När solen smög fram bänkade vi oss i parken... Anna och Lottie taggade till tidigt, det är ju bara Valborg en gång/ år!
"Guldägget" och Lisa - alltid lika glada!
En snygg surfare framför en snygg surfbuss!
Jag, Fia och Gino skålade i rött :)

Härliga Valborgsvänner....
Efter parken vandrade vi till Flurran för duojag's årliga spelning. Alltid lika bra och solen var framme!
På kvällen var vi alla rätt trötta men det blev iaf pizza och lite förfest hos Per. Han har ju flyttat rakt över gatan från mig nu :) PERfekt!
Vi drog ner på stan men ingen orkade gå in nånstans så det blev en ganska tidig kväll, vi gick hem och trängdes i min lgh. Rekord i antal sovgäster och såhär såg det ut på morgonen.... :)
Lördagkväll och Finalborg, klart vi orkade röja lite till!
Fia blev tyvärr sjuk, stackars dig vännen jag vet hur mycket du hade sett fram emot den här helgen...
Vi tar igen det nästa helg istället!!
Det blev förfest hos Per igen och sen utgång...inte direkt eliten av Uppsala som var ute, men vi hade kul ändå och sen följde alla med hem till mig för tacopaj och kökshäng! Igår avslutade vi helgen med brunch på Gillet och det tar på krafterna att fira Valborg i Uppsala...
TACK för en världsbäst helg mina älskade vänner!
Nu är det måndag, ny vecka och nya tag! Jag ska ut i solen på en promenad innan jag kör igång med lite jobb. Imorgon blir det Sundsvall med Lottie :)

Inga kommentarer: