måndag 17 maj 2010

Ute och cyklar i Örebro

Jag har varit på en strand idag!!!! :)))))))
Det var HIT vi skulle åkt med Tolvan i höstas men då var det så kasst väder att vi ställde in.
Man kan sitta och äta där inne, det finns en öppen spis och utsikten är fantastisk! Sverige är vackert när solen skiner och vad kan vara bättre än att börja veckan såhär?!

Det var faktiskt inte så att jag och Lottie drog till stranden för att slappa... Vi cyklade nämligen 7 mil, bl.a runt "Hemfjädern" i Örebro och passerade då en strand... och sen var vi tvungen att ta en liten "båt" över vattnet för att kunna fortsätta cykla. 
Vi mötte även några ormar, ett rådjur, svanar och kossor ute på vischan....
Det kändes ungefär som att vara med i Dr Quinn eller Lilla Huset på Prärien 
när den här plockade upp oss :)
Jag säger det igen - kontraster är underbart! 

Sen kan jag också säga att jag uppskattar min stora, mjuka rumpa just nu, för hade jag inte haft den hade jag inte orkat cykla idag. Jag undrade om det skulle kännas nåt eftersom jag inte är så van att sitta på en sadel (i fyra timmar...) och det kändes en del. Ni som vill träna rumpa - köp en cykel!
Resten av dagen satt vi på "kontoret". Kaffe, frysta jordgubbar och telefonintervjuer!
Jag gillar det här med egenföretagande som sagt och jag och Lottie har så kul. Grym start på veckan men jag är helt slut efter allt ringande som inte slutade förrän sent ikväll. Snart är vi iaf klara :)
Imorgon blir det branschspaning på laget.se med Micke & Johan!

Inga kommentarer: