måndag 20 september 2010

Blå eller röd? Jag är ju rosa!

Känner mig väldigt långt borta från valvaka och heta politiska diskussioner. SD in i riksdagen såg jag när jag kollade upp resultatet. Det finns en del att jobba på i vårt kära mellanmjölksland. Grattis Reinfeldt!


Här har jag legat idag (igår söndag) och läst en chic lit och skrattat åt Frida och Peter. Archstone Apt i Marinan där Peter bor. Husgranne med min och Fridas första lägenhet i USA :)



Det är lyxigt att inte ha klocka, mobil eller dator med sig. Men nu har jag fått hintar om att ni vill ha en uppdatering/livstecken så då får ni det. Frida ligger och sussar på sängen, vi ska snart åka till The Grove som har den här sköna slogan For shopping, dining and simply loving life, The Grove
is your ultimate entertainment destination. 
 Vi ska nog gå på bio. Eller bara vandra runt. 
(Update: Vi gick på bio och såg "The Town", mycket bra actionkomedi!)
Jag känner mig som en ny människa efter fem dagar här borta. Fem dagar som bestått av härliga samtal & skratt med Frida och Peter, sovmorgon, sol, nya skor, frappucino, starbucks, manikyr, 3rd street, strandpromenad, Katta & Maja, Hollywoodparty. 
Vi har pratat mycket Frida och jag. Skönt att kunna göra det live, det händer ju inte så ofta nu för tiden. Vi brukade dela sovrum och kunna berätta allt för varann så kontrasten till hur det är nu är konstig. Som tur är faller allt bara tillbaka på sin plats så fort vi ses. Jag dricker frappes till lunch och svär i bästa Frida manér och Frida blir lite härligt oförståndig och börjar träna. Eller näe. Haha den var rolig.
Frida är bäst.
Vi busar och släpper lite på vårt ständiga kontrollbehov, vår planeringsmani och alla måsten och borden. Det behöver vi båda två just nu så jag är glad att jag åkte hit.

Igår satt vi här två timmar och pratade om livet och att det bästa som finns ofta är sånt här:

Och det fick mig att tänka på alla jag har i mitt liv. Min familj och mina vänner. Öppnade inboxen och såg ett medd från en vän som slutade med "vilken tur jag har som lärde känna dig". Sånt värmer och extra mycket just nu. 

VILKEN TUR JAG HAR SOM HAR ER DÄR HEMMA. JAG TÄNKER PÅ ER
Och vilken tur jag har som kan åka till andra sidan jorden och mötas av två fina vänner, Frida och Peter.   Ni är galna och helt underbara, tack för att ni gör min semester så himla värd. Bara Gino som saknas och gud så vi saknar honom. Kompis, kom hit :)

Inga kommentarer: