torsdag 23 september 2010

Strand & Sprinklers!


En mangoman på stranden. Och en berg-och-dal-bana :)

Idag har varit en very nice dag! 

Morgonpromenad ner till stranden, Frida bor en kvart från havet - min energikälla nummer ett och varje gång jag ser ett glittrande hav framför mig mår jag så bra!
Efter lite fönstershopping i affärerna på 3rd street kom Frida och plockade upp mig och vi drog till Beverly Hills.
Rodeo Drive har ju inte bara dyraste shoppingen (som vi sparar till nästa liv) - dom har även vårt favorit happy hour-käk!

3 dollar för en hamburgertallrik och 2 för en tallrik oliver. Och sen Sweet Potatoe Fries bara för att det inte finns hemma. Vi satt och njöt i solen, pratade skit och fantiserade oss in i Tiffany's och Versaces butiker :)
Olivgrön Frida äter oliv!

När vi ändå var i närheten tyckte Frida det var dags att ta min Sprinklers-oskuld.

 Har man inte fått i sig tillräckligt med kalorier efter en hamburgertallrik så kan man göra som vi gjorde och komma hem med dessa små söta påsar...

Njut det som njutas kan och är det nåt amerikanare kan så är det baka efterrätter! 
Vi filmade det hela bara för er......



När illamåendet lagt sig efter cupcakesen drog vi till Barnes&Noble's som är en bokaffär man vill bosätta sig i. Där inne kan man gå omkring och läsa utan att en tant kommer fram och stirrar surt "ställ-tillbaka-boken-nu-om-du-inte-ska-köpa-den". Bokhimlen alltså. Synd att jag bara får ta med mig 20kg på flyget hem!
Vi åkte vidare till Marriott hotellet i Marinan där vi skulle hänga i deras utomhuslounge men den var rätt tom så vi satt inne i hotellbaren istället. Drack varsin alkoholfridrick och såg allmänt sofistikerade ut vuxna kvinnor som vi är :)
Nu ska jag krypa ner i sängen brevid "Pimple patch-Frida" (hon har ett superplåster på kinden som tar död på finnar, hud, porer ja you name it). Imorgon är det torsdag och då kanske det blir Hollywood om tanterna orkar slå klackarna i taket!
Skickar extra kramar till Gino som fyllde år igår.... love you, saknar dig massor här men vi ses snart hoppas jag!
Jag & galningen i en limo på vår 1-års dag 2008 :)

Inga kommentarer: