lördag 25 september 2010

Voyeur, I like!!

Det har varit tre otroligt fina dagar här nu!
Jag njuter av att sova ut varje morgon och när jag vaknar så frågar Frida "vad ska du göra idag då?" och mitt svar är "ingen aning". Konstigt att det tar ett tag att vänja sig vid att ha semester, men så är det för mig i allafall. Dom här två veckorna kommer ge mig precis den vilan jag behöver för jag känner mig redan som en ny människa!
Tänker påminna mig själv framöver att ta stunder och stänga av datorn, mobilen och lämna klockan hemma. För det går ju inte att dra till Cali varje gång man behöver ett break. Tyvärr :)

Igår shoppade jag på 3rd street, köpte lite jobbkläder som kommer till användning när jag kommer hem och börjar nya jobbet. Fick ett mail av blivande chefen att mitt skrivbord väntar på mig och gissa om det känns BRA! Det går ut ett pressmeddelande om vår uppstart snart och sen kommer det börja hända grejer i Uppsala. Bara att hänga på :)

Men först några fler dagar av semester... Igår kväll var vi på ett råcoolt ställe. Hollywood kan ju det här med klubbar och att göra saker som Sverige inte vågar eller kan. Undra varför? är vi så tråkiga?
Vi gick till ett nytt ställe som ni måste gå till om ni är i L.A. Det heter VOYEUR och det här var entrén...

...och i utrymmet till höger stod en tjej och dansade i molin rouge-inspirerade "kläder" och när man kom in var det dansande tjejer lite överallt, i taket på ett stort nät, i en bur mitt i loungen, på en scen och alla var sexiga men inte porriga eller smaklösa. Det var som att dom smälte in i inredningen men ändå gjorde stället mer "edgy".
Ja, namnet på klubben säger ju lite om känslan där inne och om jag får några miljoner över nån gång kan jag tänka mig att öppna ett sånt är ställe, mycket mera classy än en strippklubb men mycket roligare än en vanlig nattklubb. Och inget ställe man röjer loss totalt på, vi var rätt nöjda efter en timme och åkte hem och sov. Skötsamma som vi är :)

Idag har varit veckans bästa dag hittills. Strandhäng i Malibu med Frida och en egen delfinshow precis vid strandkanten. Film kommer... Jag älskar delfiner, det är ingen nyhet, och jag ska nog vara en i nästa liv :) Och dom hade med sig bebisar som jag och Frida inte kunde sluta följa med blicken, så söta när dom hoppar!
Nu väntar vi på Peter som kommer hit i sin nyinköpta bil.. mer om den när jag fångat den på bild, tror han är ganska så nöjd :) 
Vi gymmade hos honom här om dagen och sen kommer han in i gymmet med två Corona som vi drack här.... jag har nästan glömt hur bra man har det som student i Cali!
Ser ut som en hemlig bubbelpooldate ;)

Vi ska käka middag som Frida lagat nu och dricka Zinfandel, Coronas och sen kanske gå ut nånstans i Santa Monica. Imorgon blir det Venice och kanske lite surf, då tänker jag såklart på brorsan...
Igår satt jag här och bara lyssnade på vågorna en stund för mig själv. LYX!!!

Inga kommentarer: