söndag 6 juni 2010

Grattis Per och hej sommar!

Grattis Per, världens bästa bonuspappa!
Idag fyller han år och hela familjen har varit samlad hemma i Sundsvall, utom jag. Dagar som dessa tycker jag det är väldigt tråkigt att inte bo på samma ställe som min familj. Då önskar jag att jag kunde sätta mig på ett plan och få åka hem till Haga och sitta i uterummet och vara runt familjen. Åren går och vi gör sällan saker tillsammans och ibland känns det faktiskt som att jag lika gärna kunde bo kvar i USA, det är ingen skillnad för jag träffar ju ändå nästan aldrig min familj. Jag har fullt upp med mitt och prioriterar inte att åka hem i stress eller korta helger. Och alla andra där hemma har ju också fullt upp med sitt. Men jag vet att om man vill göra saker tillsammans så måste man planera för det och anstränga sig och det går bara man vill. Det är inte det lättaste att få ihop 7 olika scheman och 7 olika viljor men jag hoppas i allafall att vi nån gång kan göra nånting tillsammans. Det var väldigt längesen jag kände den där speciella "familjekänslan".... Saknar er alla!!!!!

Som tur är har jag en stor Uppsalafamilj. Vänner är familj när man inte har släkten i samma stad!
Den här helgen har varit guldkantad den med. Jag njuter. Det är sommar!
- I fredags var det Stockholm och AW med Fia, Johanna & Naja. Massa snack om vad som hänt på senaste och vad som händer framöver. Grymma tjejer det där!
- Igår hade jag och Fia en underbar morgon med promenad runt söder, frukost och sen träning på SATS för Jossan, skitkul som alltid!
Sen såg vi lite grann på Sthlm Marathon, Lotta's kille och Johanna's bror sprang + några andra men det var svårt att hitta dom i klungorna. 
Tillbaka i Uppsala på kvällen och en trevlig sushimiddag nere vid ån och sen parkhäng med ett skönt gäng jag inte sett på länge + Lottie. Det var sangria, filtar och musik, vad mer behövs!?
Vi mötte upp våra nya trevliga kollegor på HODJA, en ny restaurang som de byggt och inrett, vilket var väldigt trevligt och lite party. Vi satt och snackade affärsidéer, semesteridéer och andra idéer :) visioner är kul och jag tror vi har nåt väldigt bra på G här nu!
Sen drog vi till BJ och där var hela stan tror jag, plus några till. Galet trångt och mysigt, gick dock inte att dansa så vi minglade runt tills solen gick upp. Träffar ju så härliga människor hela tiden, det är som att alla bara går runt och är kära eller i allafall njuter av värmen och livet. Störtskönt!

- I morse väcktes jag av Peran som ringde och ville ha frukost och solbränna! Jag trodde han ville gå runt på stan och vifta med Sverigeflagga men näe... :)
Vi la oss ute på min gräsmatta och hade en lyxig förmiddag i solen. Lottie kom förbi med glada nyheter - hon har fått lägenhet fr.om 1 juli i vår del av stan :) underbart!
Sen åkte vi två med Lisa till Medeltidsmarknaden i Långhundra som Johanna varit projektledare för. Vilken otroligt jobb hon lagt ner och vi var riktigt imponerade av allt som fanns där. 
Ren-kebab och hemgjorda godiset gjorde succé!
Ikväll har vi grillat och haft trevligt hos Lisa, det kom en regnskur men annars har dagen varit strålande precis som hela veckan har varit. Helt underbart och äntligen har jag skaffat mig en HATT efter några års letande eller bara lathet.... visst är den snygg?!!? :)
 Sommar 2010 - hatten är på och huden börjar äntligen gå i en mörkare, lite fräschare ton :)
Imorgon är det måndag och vet ni vad - den blir GRYM!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: