tisdag 29 juni 2010

You are not alone...


I am here with yooooouuuuuuuu....
...though we're far apart...
...you're always in my heart....
You are not alone!

Nästa vecka är det 10 år sen jag satte mig på ett plan i USA och hamnade brevid Frida.
Den flygresan förändrade inte bara hela mitt liv utan har lett till stora förändringar när det gäller... :
  • mitt användande av pappersservetter 
  • mitt ordförråd
  • min rädsla för urinvägsinfektion
  • min musiksamling
  • mitt fettintag
  • min skogarderob, med mera med mera :)

Det finns faktiskt ingen annan i hela världen som känner mig så som Frida känner mig och som förstår mig när jag pratar om USA. Låter kanske knäppt men det är så mycket som bara hon och jag delar när det gäller drömmen om USA. Ingen annan har ju varit med oss genom hela resan sen sommaren 2000. Alla dessa samtal vi haft, jag minns speciellt ett. Det var hösten 2005 och Frida hade varit tillsammans med en kille ett tag som jag tyckte höll henne från hennes drömmar och inte var rätt för henne. En dag ringer Frida och säger att hon gjort slut med killen (inte pga mig dock, haha) och sen kom äntligen orden: NU ÅKER VI!
Och det gjorde vi :)))))))))))
Vi tog steget och förverkligade vår gemensamma dröm tillsammans sommaren 2006. Sånt sätter sina spår och jag är helt hundra procent övertygad om att det var meningen att just hon och jag skulle hamna brevid varann den där julidagen för tio år sen. Två små svenska tjejer som rest till USA på egen hand, för egna pengar och fulla av förväntan. Och som fick världens bästa sommar i Florida! Kommer aldrig glömma när vi vandrade runt på Daytona beach och åt Ben&Jerry's!
Och alla minnen vi har sen dess.... Det var inte lätt att flytta tillbaka till Sverige 2008, men såhär i efterhand tror jag ändå det var meningen. Du är min länk till drömmen om USA. Du är halva mig, den halvan som lever det livet jag också vill leva och jag är den halvan av dig som lever här hemma. Typ :)

Inga pengar i hela världen skulle kunna få mig att lämna tillbaka tiden med dig i USA och jag är lika övertygad om att det finns en mening med framtiden. 
Den väntar ju på oss och vem vet var vi är om 10 år till :) Det är bara lite jobbigt att inte kunna vara hos dig JUST NU när du behöver det. Jag hoppas kunna skicka lite energi såhär!!!!!
DU ÄR MIN SOULMATE OCH HELT ENKELT VÄRLDENS BÄSTA!
Vackra Frida!
(som jag delat inte mindre än 4 lägenheter/sovrum med i USA 
och som tar sin Bachelor-examen i vinter med högsta betyg!!!!!!!! )
:) Puss och tack för pratstunden darling!

3 kommentarer:

Frida sa...

Chris!!!!!! Jag är så glad att du är min babe!!!!!! :):):):) Jag saknar dig jättemycket och det här inlägget gav mig en tår i ögat. Eller tio. Och MASSA energi! :):)

Jag vill så himla gärna komma till Sverige i augusti så vi kan träffas och då MÅSTE vi kolla på filmerna du har från sommaren 2006. Vet du, det är tack vare dig (och min lånebank pappa) jag haft möjligheten att uppfylla min dröm. Det är tack vare dig som jag står här fortfarande, på amerikansk mark och med målet i sikte. Du är underbar! Min Piff!

Frida sa...

Men ååååhhh Chris. Du måste komma hit och hälsa på i höst :) Jag får 20000 mindre av CSN nästa termin, så du kan få komma hit och vara min sugar mama :) Det är du bra på! ;);)

Frida sa...

Försökte "like:a" och "want to hear more:a" fler gånger... men det gick inte :)